news08.net/ads.txt

ח”כ הרחובותי, עופר כסיף, מבקש לפעול לאלתר לשחרר את כספי מבקשי המקלט: “חוק הפיקדון הוא עוולה בלתי אנושית”

חה”כ עופר כסיף פנה במכתב לשר האוצר משה כחלון ולשר הפנים אריה דרעי ובקש כי יפעלו לאלתר לשחרר את כספי מבקשי המקלט המצויים ב”קרן הפיקדון” כדי למנוע התדרדרות עובדים ומשפחותיהם לחרפת רעב.

כידוע, בשל חוק “קרן הפיקדון” שנכנס לתוקפו ב-2017, מבקשי המקלט מפקידים כ-20% משכרם והמעסיקים עוד כ-16% מהשכר בקרן בשליטת המדינה. סכום כסף זה מהווה זכויות סוציאליות השייכות לעובדים, אך הם אינם יכולים להשתמש בו אלא אם יעזבו את הארץ. בשעה זו מבקשי המקלט אינם זכאים לדמי אבטלה או לפיצויי פיטורין והם נותרו הלכה למעשה ללא כל הכנסה לתקופת זמן בלתי מוגבלת.

מתוך המכתב: “בניגוד למפוטרים ישראלים, או לעובדים ישראלים שהוצאו לחופשה ללא תשלום, מבקשי המקלט לא זכאים לדמי אבטלה או לפיצויי פיטורים – שכן פיצויי הפיטורים שלהם מופקדים כולם בקרן הפיקדון. […] מן הראוי לאפשר להם למשוך את כספם ולאפשר להם קיום בכבוד”.

חה”כ כסיף מסר: “חוק הפיקדון הוא עוולה בלתי אנושית בשגרה, ועוולה חמורה פי כמה בימי מגיפה הגוזרת אבטלה ועוני בעיקר על השכבות המוחלשות. מרבית העובדים מאוכלוסיית מבקשי המקלט איבדו עבודתם ואינם מחזיקים בחסכונות שמאפשרים קיום אנושי בסיסי. חובתה של המדינה לאפשר להם לגשת ולהשתמש בכסף השייך להם, אותו הרוויחו בזיעת אפם”.

עוד הוסיף: “פניתי בנושא שוב ושוב לשר האוצר ולמנכ”ל משרדו, השניים התעלמו מפניותיי חרף העובדה כי מדובר במצב חירום מוחלט עבור אנשים רבים כל כך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן