news08.net/ads.txt

חתונה והלוויה בלייב בטאבלט בביה”ח הרצפלד: הצוות הרפואי מחזק נפשית את המטופלים בצפייה במהלך טקסים משפחתיים

אסיה בן שלום (72, בן אחד ו -7 נכדים, תושבת קריית מלאכי) וחיים בכר (75, 3 ילדים, 11 נכדים, תושב ראשל”צ), שניהם מאושפזים לשיקום ארוך בביה”ח השיקומי גריאטרי הרצפלד בגדרה מזה מספר חודשים כשרוב הזמן הם בבידוד מהעולם בחוץ בשל מגפת הקורונה.

לאחרונה השתתפו אסיה וחיים בטקסים אישיים שבמצב אחר היו נוכחים בהם בשידור חי בטאבלט, הלוויה של אשתו של חיים, וחתונת נכדתה של אסיה, וזאת בצמידות לצוות הרפואי הכולל עובדת סוציאלית.

חיים בכר, תושב ראשל”צ, התאשפז בהרצפלד לפני כ-3 חודשים לשיקום אורתופדי יחד עם אשתו, רות, לה היה נשוי כ- 50 שנה, כל אחד מהם מסיבה רפואית אחרת. לאחרונה נפטרה האישה בצער רב והיתה התלבטות בנוגע להשתתפותו של הבעל בלוויה. מצד אחד הנחיות קורונה מכתיבים בידוד של שבועיים עם החזרה לבית החולים מאידך לא להשתתף בלוויה היה לבעל כבד מנשוא. יוספה (לוקי) כוכבי, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית, מסבירה כי “לבסוף קיבל בכר החלטה משותפת עם הצוות הרפואי כי לא יצא ובד בבד נולד הרעיון כי יהיה נוכח מרחוק בשידור חי בלוויה כשכלתו מצלמת בבית הקברות”. צוות עובדות סוציאליות עמד לידו לכל אורך הלוויה, הוא אמר קדיש עם בנו, רב בית החולים ביצע קריעת החולצה וכל באי הלוויה ניחמו אותו באופן מקוון. עם תום הטקס אמר חיים לצוות הרפואי: “הרגשתי ממש בבית הקברות בדרכה האחרונה של אשתי האהובה לה הייתי נשוי 50 שנה, תודה לכם מעומק הלב”. חיים הוסיף כי השימוש בטאבלט אפשר נוכחות אמיתית שגם לו היה בבית הקברות לא הייתה מתאפשרת בשל הנחיות הקורונה.

אסיה בן שלום, תושבת קרית מלאכי, התאשפזה לפני כ – 4 חודשים בהרצפלד לטיפול רפואי. הצוות הרפואי אפשר פגישה קצרה של המטופלת עם הזוג הצעיר והיא התרגשה מאוד למראה נכדתה בשמלת כלה לבנה, בירכה אותה ואף ביקשה מנכדתה לתת שמות לניניה העתידים להיוולד. בנה של אסיה בן שלום, שהוא אביה של הכלה, ביקש להודות בחום לצוות של ביה”ח הרצפלד במחלקות האשפוז, מחלקת דיאליזה, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. “במשך 13 השנים האחרונות אימי ביקרה בכל המחלקות גם בהרצפלד וגם בקפלן וקיבלה שירות מקצועי ואדיב מכל הצוותים”. תודה מקרב לב מכל המשפחה. יהי רצון שהקב”ה יברך אתכם שלא תצא תקלה תחת ידכם.

יוספה (לוקי) כוכבי, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית, התרגשה מאוד מהמעמד המיוחד והציעה לבני המשפחה לצלם את החתונה בשידור חי ולהעבירה באמצעות הטאבלט בסיוע הנהלת המרכז הרפואי. “הסברתי להם שניתן יהיה לאפשר למטופלת את התחושה של נוכחות בזמן החתונה בחצר ביתו של הבן. צוות משמרת הערב עמד לצידה של אסיה לאורך שידור הטכס ויחד התרגשו מהאירוע המקוון שאפשר לסבתא לקחת חלק בחתונה המיוחדת”, היא הסבירה.

לוקי מוסיפה כי ההחלטה והכנה להלוויה מתוקשרת בלייב בזמן אמת הם תהליך לא פשוט ובוחנים כל מקרה בנפרד האם הוא הכרחי מבחינה פסיכולוגית. “ראינו שזה עיבוד והתרגשות של פרידה מצד אחד והתרגשות של חתונה מצד שני, כאילו חיים ואסיה היו שם בטקס באופן פיסי. ישבנו כמה שעות איתם לפני ובמהלך הטקסים וקיבלנו פידבק מרגש מהמטופלים וגם מבני משפחותיהם על מהלך חיוני זה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן