news08.net/ads.txt

יום האשה הבינלאומי | הבחירה שלנו במזכרת בתיה: אפרת רובין-ברד וארי-אל לביא; גבי גאון: “שמחים וגאים שברשות שלנו מוצבות נשים רבות בעמדות מפתח”

היום חל יום האשה הבינלאומי ולמזכרת בתיה יש הרבה מה להתגאות. ראש המועצה, גבי גאון, דוגל בשילוב נשים ושוויון בין המינים. את מזכרת בתיה מנהיגות נשים רבות: סגנית ראש המועצה – יערה ישורון, מנכ״לית המועצה – יוספה חליבה, יו״ר הנהלת המרכז הקהילתי ״מפגשים״ – חגית איסר, מנכ״לית ״מפגשים״ – רוני שני קדמיאל, ישנן 5 חברות מועצה מתוך 13 חברי המליאה וכן מנהלות מחלקות: חינוך, כספים, גביה, הנדסה, מבנים והקצאות, כח אדם, שירותים חברתיים ופיקוח.

כולן מעולות. על כל אחת ניתן לכתוב ספר, על יוספה חליבה ופועלה אפשר לכתוב מקבץ ספרים ואין ספק כי השילוב בין גאון לחליבה היה בטיימינג מושלם עבור מזכרת בתיה בכלל ועבור כל אחד מהם בפרט. אבל עם כל הכבוד לכל הנשים שצויינו לעיל, מבחינתנו, כל מה שקורה במזכרת בתיה מקבל חשיפה תקשורתית הודות לאישה אחת: אפרת רובין ברד והאישה הנוספת שבחרנו לציין ביום הנפלא הזה היא הסופרת עם הנשמה הכי גבוהה ביקום, ארי-אל לביא, מחברת הספר “דרך העיניים של יוספה”.

בדצמבר האחרון כתבנו על אפרת רובין-ברד

כי לראשונה בהיסטוריה של היישוב, מונתה אישה כמחזיקת תיק האמונה על קידום נושאי שקיפות והשירות לתושב -אפרת רובין ברד. הבחירה מבחינת כולם – הן המועצה והן התושבים – מדוייקת: מדובר באשה נמרצת, אסרטיבית ומועילה המקבלת פניות תושבים ועורכת אף היא מפגשים במועצה, מטפלת בנראות של המועצה ברשת, הן באתר האינטרנט והן בפייסבוק ואמרו עליה לא אחת כי היא “אשה סופר אינטליגנטית, שמעבר לגידול ילדיה היא מעניקה את כל כולה למען התושבים, מגיעה כל יום למועצה, באה לעבוד פשוטו כמשמעו – והכל בהתנדבות”. ולנו מותר להוסיף: היא אלופה ויחידה במינה.

ארי-אל לביא תושבת מזכרת בתיה, ידועה בעיקר בזכות עיסוקה כקוסמטיקאית מדופלמת. ארי-אל שהתה לפני מספר ימים בבריסל. הסיפור האישי שלה הגיע עד שגרירות ישראל בבלגיה, אחת מהעובדות בשגרירות קראה את ספרה “דרך העיניים של יוספה” והזמינה אותה להרצאה מעשירה ומעצימה לקראת יום האישה. בספר מגוללת ארי-אל את סיפור חייה, סיפור חיים לא פשוט הכולל טרגדיה, אלימות, כאב נפשי, כוחניות ובעיקר עוצמות שאין לתאר – ספר מעורר הערצה והשראה כאחד – שאסור לפספס.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כתב לה, לא מכבר: “קיבלתי בברכה את ספרך שמגולל את הסיפור המרגש שלך, של דרך החתחתים הארוכה של יוספה בדרכה להפוך לארי-אל. הסיפור שלך מטלטל את הקורא מתהומות של סבל כאב ויאוש, על פסגות של תקווה ואופטימיות – ואני בטוח שהוא יעורר השראה בקוראים וקוראות רבים שהספר והסיפור שמקובל בין דפיו יתגלגלו לידיהם.

“לפעמים החיים מצליחים לשבור אנשים”, הוסיף נשיא המדינה, “לפעמים הכאב והסבל כבדים מדי, אבל את הצלחת לשאת את העול, לצמוח ולפרוח מתוך הקושי ואף להושיט יד ולסייע לאחרים שמאיימים לכרוע תחת המשא הכבד. אני מאחל לך עוד שנים רבות בהן תמצאי את החוזק וכושר העמידה לשמש עמוד תווך יציב ואוהב עבור משפחתך ועבור כל היקרים לך”.

גבי גאון: “ביום האשה הבינלאומי, אנו שמחים וגאים על כך שברשות שלנו, מוצבות נשים רבות בעמדות מפתח, דבר המעיד על חוסנה של קהילת מזכרת בתיה”.

לדברי גאון, “מועצת הנשים שלנו מאוד פעילה, בהובלת לביאה צבי, הממונה על קידום מעמד האשה. אני רואה חשיבות רבה בקידום פעילויות המחזקות את השיוויון בין נשים לגברים. יש לנו עוד כברת דרך לעשות בתחום זה ואני קורא לנשות המושבה להיות יותר מעורבות ויותר משפיעות, לרווחת הקהילה כולה!”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן