news08.net/ads.txt

כבוד ענק: זו האמנית מגן יבנה שתציג תערוכת ציורים בירושלים

חדשות 08 | כבוד ענק לגן יבנה – אורית דור זו האמנית שתייצג את היישוב בתערוכה בירושלים

האמנית אורית דור (48), ציירת תושבת גן יבנה תציג בתאריך 8.12 בין השעות 17-20 תערוכת ציורים שציירה יחד עם אחותה התאומה אירה קים. התערוכה תוצג ברחוב המלך דוד 16 בירושלים במרכז העולמי למורשת יהודי צפון אפריקה.

האמניות אירה ואורית הינן אחיות תאומות, יוצרות רבגוניות, העוסקות במגוון גדול של תחומי אמנות ויצירה ומתמחות בסגנון ייחודי של ציורי שמן, אקריליק, גואש ופסטל. הן מרבות לצייר פורטרטים, נופים דמויות ואבסטרקט, תוך שימוש רב בצבע.

מקור שורשי הנטייה האמנותית שלהן באו מרוסיה מבית אמא ואבא. עם השנים למדו והתמקצעו בקורסים שונים בעקבותיהם פיתחו את הטכניקה הייחודית להן.  אורית עלתה לארץ בשנת 1991,ואירה אחריה בשנת 1996.

אורית לימדה תלמידים רבים בסטודיו הפרטי שלה בגן יבנה ויחד איתם יצרה עשרות יצירות מעוררות השראה. אורית גם היא בעלת תחושת שייכות חזקה למדינה וגם ילדיה שירתו שירות צבאי ביחידות קרביות. אורית רואה את השייכות לארץ דרך הגרעין המשפחתי שלה שתמיד האמין ותמך בה לקום כל בוקר ולהגשים את החלום שלה בדרך האמנות המיוחדת שלה. כאן המקום להודות למרכז המדהים של יהדות צפון אפריקה בירושלים שבחר לארח בין כתליו את היצירות המיוחדות של אירה ואורית.

בשנת 1999 עברה אירה לגור לבקעת הירדן, ללא אידיאולוגיה מיוחדת. במשך שנים לא הרגישה שייכות לארץ, ודרך האמנות התחילה להרגיש תחושת ציונות, שייכות ומשמעות למקום. במיוחד לאחר שירות צבאי ביחידות קרביות של שלושת ילדיה, “אני מרגישה גאווה והודיה” אומרת אירה. אירה הפכה ליוצרת מוערכת וייחודית באזור בקעת הירדן ויצרה יצירות אמנות ייחודיות לבתי התושבים המאופיינים בבנייה גדולה ומדברית. אירה הצליחה ליצור אמנות ייחודי ת שתחבר בין הבית לבין הסביבה בה הם מתגוררים. במשך השנים הפכו האחיות ליוצרות מוערכות באזור הדרום ובקעת הירדן.

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן