news08.net/ads.txt

מחווה יפה של תלמידי ירכא בגין גדרה: מזמינים את גמלאי גדרה ללמוד אנגלית

 תיכון “דרכא ע”ש מנחם בגין” בגדרה יוצא ביוזמה חברתית קהילתית ללימוד השפה האנגלית ומזמינים את הגמלאים של המושבה לבוא וללמוד. המורים יהיו למעשה תלמידי התיכון שילמדו את הוותיקים להציג את עצמם ולשפר את השפה הדבורה. יואל גמליאל, יו”ר מועצה מקומית גדרה: “גדרה מובילה באיכות חיים והמעורבות הבין דורית היא חלק בלתי נפרד ותורמת להעצמתה של הקהילה”.

תלמידי “דרכא ע”ש מנחם בגין” בגדרה יוצאים ביוזמה חברתית קהילתית ללימוד השפה האנגלית ומזמינים את הגמלאים של המושבה לבוא וללמוד. המורים יהיו למעשה תלמידי התיכון שילמדו את הוותיקים להציג את עצמם ולשפר את השפה הדבורה.

המעוניינים ללמוד אנגלית בצורה חווייתית ומעניינת, יוכלו להגיע בימי שני בין השעות 11:45-13:45 בתיכון דרכא ע”ש מנחם בגין ברחוב רמז 4 ברחובות. הקורס ללא עלות וניתן להירשם ולקבל פרטים בטלפון 08-8591034.

מאחורי היוזמה עומדת מנהלת בית הספר, רוחלה טל, בשיתוף המועצה המקומית גדרה וראש המועצה. רוחלה, תושבת גדרה, מובילה זו השנה התשיעית את התיכון המצליח, שהגיע ל-94 אחוזי הצלחה בבגרות בתשע”ט ולכ-50 אחוז מהתלמידים שלומדים אנגלית ברמה של ארבע-חמש יחידות. רוחלה החלה את דרכה החינוכית בתיכון אזורי גדרה, המשיכה כרכזת שכבה, מנהלת חטיבת ביניים ובתשע השנים האחרונות מנהלת את תיכון “דרכא בגין”.

כיצד נולד הרעיון?

“אצלנו בתיכון קיימת מגמת תקשורת בינלאומית ודיפלומטיה וחשבנו כיצד לחבר בין הוותיקים לבין תלמידי כיתות י’ עד י”ב. בהמשך אנו רוצים לשלב את תלמידי כיתות ט’ שייקחו חלק במיזם. במסגרת התכנית המשתתפים יספרו על עצמם בעברית והתלמידים ילמדו אותם לספר על עצמם באנגלית”.

הסילבוס המתוכנן הוא שהמשתתפים יספרו על עצמם בעברית וילמדו לדבר באנגלית באמצעות מתן כלים בסיסיים של תקשורת ואנגלית והטמעת השפה הדבורה”.

מה הערך המוסף בלימוד הוותיקים?

“למעשה לא מדובר אך ורק בשפה האנגלית אלא בקידום ערכים של נתינה, ערך שילדים מלמדים מבוגרים, משוחחים איתם. כשבני נוער יושבים עם מבוגרים קורים דברים מדהימים. הוותיקים כל כך שמחים להיות בקרבת צעירים ועבורנו זו הזדמנות גם לארח וותיקים באווירה צעירה ואני מאמינה שמי שנותן-גם מקבל”.

אז איך זה יעבוד? התלמידים ילמדו את הוותיקים במעגלי שיח כאשר מורה יוביל את מהלך השיעור. השיעור יתקיים במהלך יום הלימודים והיו חלק מתכנית הלימודים ומהביקור בביה”ס, כך שעבורם מדובר גם בחוויה חברתית. המסגרת הראשונית של התכנית מדברת על פתיחת כיתה אחרי החגים, כאשר כ-40 תלמידים ילמדו כ-20 גמלאים. בימים אלה הילדים עוברים הכשרה והכנה על ידי רכז אנגלית בביה”ס.

לדברי המנהלת, המיזם הוא הראשון מכל 40 התיכונים של רשת “דרכא” בנושא עידוד השפה האנגלית והיא שמחה על הגיבוי שקיבלה על כך. עם זאת, לא מדובר במיזם ראשון בביה”ס. גם תלמידי כיתה ז’ בביה”ס “דרכא בגין”  משתתפים במיזם שתפקידו להעלות את סיפור חייהם של וותיקי המושבה על המחשב ושולחים את החומר המעובד לבית התפוצות.

יואל גמליאל, יו”ר מועצה מקומית גדרה, אמר השבוע: “אני מברך על היוזמה המשלבת בין הדורות בקהילת גדרה. גדרה מובילה באיכות חיים והמעורבות הבין דורית היא חלק בלתי נפרד ותורמת להעצמתה של הקהילה.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן