מנכ”ל אור ירוק: “משרד התחבורה צריך להכריז מלחמת חורמה בנהגים המסמסים”

נהיגה

מסקר חדש של עמותת אור ירוק שבוצע באמצעות מכון הסקרים “מאגר מוחות” עולה כי 39% מתושבי אזור המרכז  קוראים או מקלידים הודעות בנייד תוך כדי הנהיגה. הסקר מבקש לבחון את שיעור הנהגים בישראל אשר מדברים, מסמסים, גולשים או קוראים בנייד במהלך הנהיגה, ואת תפיסת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.

נהיגה

עוד עולה מן הסקר באזור המרכז והדרום:

  • 25% העידו כי לעיתים הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית.
  • 86% מהנשאלים חושבים שדיבור בנייד ללא דיבורית בנהיגה הוא מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.
  • 44% מתושבי אזור הדרום העידו כי לעיתים הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מדינת ישראל נכשלת שנה אחר שנה בצמצום השימוש בטלפון הסלולארי בנהיגה וזאת למרות שרוב מוחלט של הציבור מבין במעשה מסוכן. המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים לוקחות את המלחמה בשימוש בנייד בזמן נהיגה ברצינות, מחזקות את האכיפה, מחמירות את הענישה ובמקביל פונות למציאת פתרונות טכנולוגיים. ובישראל, אין באמת מידע מהו התופעה של היסח הדעת בנהיגה, כמה תאונות מתרחשות בכל שנה בגלל שימוש בטלפון הסלולארי ובכלל מהי התרומה השלילית לתאונות בדרכים. המציאות העגומה היא שמעבר לאכיפה משטרתית חלקית, אין החמרה בענישה או עידוד ושילוב של פתרונות טכנולוגיים. הבטיחות בדרכים עליהם להכריז מלחמת חורמה בנהגים המסמסים ולהעלות את הנושא לראש סדר העדיפויות שלהם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן