news08.net/ads.txt

“מסגרות הגיל הרך שוב מופקרות ללא מתווה מסודר” | הורים חוששים לשלוח את ילדיהם לגן בשל הדבקה המונית, בידודים והשבתה מעבודתם

פורום הגנים הפרטיים הגיש בפנייה דחופה בקשה – לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ויו”ר ועדת החינוך שרן השכל – לפיה יש להחיל את התו הירוק כתנאי לכניסת עובדי הגנים במסגרות הגיל הרך.

ראשי פורום הגנים הפרטיים חנן דגן, עו”ד קרן אוחנה איוס ורותי יונה ציינו כי “משרד החינוך פרסם הבוקר הנחיה על החלת תו ירוק או חובת בדיקה כתנאי לכניסת עובדי הוראה למוסדות החינוך הרשמיים. על אף שהתרענו בפניכם על היעדר מתווה לפתיחת שנת הלימודים למסגרות הגיל הרך, הנחיה דומה לא הועברה גם למסגרות הפרטיות. יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים מסתמן כי צוותי העובדים בגיל הרך יוכלו להיכנס למסגרות גם ללא תו ירוק וללא כל אכיפה. מצב זה יפגע בבריאות הפעוטות וצוותי הגן, ירחיב את שרשרת ההדבקה ויוביל לכניסה חוזר ונשנית של ילדי הגן לבידודים, תוך השפעה ישירה על הוריהם ועל המשק”.

לדבריהם, “מסגרות הגיל הרך שוב מופקרות ללא מתווה מסודר לשנת הלימודים וללא אחריות מיניסטריאלית. אנו דורשים לצאת עוד היום בהנחיה סדורה המאמצת את ההנחיות של משרד החינוך להחלת התו הירוק במסגרות הגיל הרך”.

בדיון בנושא פתיחת מערכת החינוך הציגה דורית חזן, יו”ר ארגון הגננות מבית הסתדרות לאומית, את שתי הסוגיות המרכזיות ביחס לפתיחת שנה בטוחה ככל הניתן בגני הילדים. האחת – החלת תו ירוק בכל מקומות העבודה ללא החרגת גננות תוך הבנה כי גננות שאינן רוצות להתחסן תשאנה בעלויות והשנייה – אכיפת נושא כניסת הורים שאינם מחוסנים אל גני הילדים והגדרת תפקיד הגננות כחינוכי בלבד מה שמובן מאליו בימים כתיקונם. גננת אינה סלקטורית!

חזן: “תראו לי גננת שתעמוד מול הורים שיירצו ללוות את הילד אל תוך הגן ביום הראשון ותגיד להם ‘אתם לא מחוסנים אז לא תיכנסו’. זה לא הגיוני ולא תפקידה. העניין הזה חייב להיפתר. אפשר להיעזר בפקחי העיריות, לחלק שי קטן לילד ולוודא בנימוס שההורים נושאים תו ירוק. אפשר להשתמש באפליקציית רמזור. אנחנו מתריעות על זה המון אבל עכשיו זה רגע האמת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן