news08.net/ads.txt

משרד הבריאות: אין לנו כוונה או יכולת לפתוח את המשק אחרי פסח

בדיון שהועבר בשיחת וידאו, קיימה היום (ראשון) הוועדה להתמודדות עם נגיף הקורונה בכנסת על סוגיית הבדיקות, עלתה מחלוקת בין הבכירים במערכת הבריאות בעניין שחרור המשק אחרי חג הפסח. המשנה למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ גרוטו אמר כי  אין  שום כוונה או יכולת לפתוח את המשק יום אחרי פסח.

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

“זאת לא המלצתי. יש פה מיתוס. גם אם נעשה מיליון בדיקות ביום, לא נוכל לשחרר את המשק”. מנהל ביה”ח הדסה פרופ’ רוטשטיין אמר כי ישראל בזבזה אלפי בדיקות לא רלוונטיות בגלל טעויות בקונספציה ויו”ר הוועדה  ח”כ שלח אמר כי  יש להרחיב את הבדיקות ולבצע אותם יותר באוכלוסיות בסיכון.

פרופסור גרוטו אמר כי סה”כ נעשו עד היום בישראל 103,703 בדיקות. שיעור הבדיקות בישראל הוא מהגבוהים בעולם. אנחנו בין 10 המדינות המובילות בעולם פר נפש. כרגע יודעים לעשות 10,000 בדיקות ביום. היום ואתמול עשינו 7,000 ביום. הצפי הוא להגיע ל-20-30 אלף ביום והכוונה היא שבשבועיים הקרובים נעשה 10,000 בדיקות ביום.

היו”ר ח”כ עפר שלח נכנס לדבריו: “זה לא מסתדר עם הדוח של המל”ל שפירט 75,000 בדיקות שנערכו”.

פרופ’ זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים הדסה: “אני רוצה להסב את תשומת הלב לכמה טעויות בקונספציה שהציג איתמר. אנחנו לא אויבים, אני פשוט חושב אחרת. עם הגעת המחלה לארץ, הקונספציה של משרד הבריאות הייתה מעט בדיקות שמיועדות לאלו שבבידוד ומגלים סימפטומים. זה הדבר האחרון שהייתי עושה כמדינאי. הייתי מקבל החלטה ברורה שמי שבבידוד, שבא מחו”ל או בא במגע ומעלה חום מוגדר כחולה קורונה. הייתי עוזב את זה ולא מבזבז אלפי בדיקות לא רלוונטיות כי אחד כזה יישאר בבית ויחלים או שלא חלה בקורונה ויחלים. בזבזנו על הריכוזיות ולא פתחנו את הבדיקות כדי למנוע הפצה. הנקודה החשובה היא למנוע הפצה. איתמר אומר שאין מה לבדוק את האיש שמטפל והוא טועה טעות חמורה כי עם כל המיגון הוא בסוף יעביר את המחלה ולכן יש לבודד אותו ולמנוע הפצה. האמירה של איתמר שאין חשיבות כי ייתכן ויחלה אחריה היא הטעיה. ההמלצה שלי היא לבדוק את כל הצוות, לא בדיקה יחידה אלא בדיקה ראשונית, בדיקה נוספת לאחר 5 ימים וחתימה על שמירה על כללי ההתנהגות. הבעיה שלנו בישראל בגלל שלא בדקנו נכון היא שיצרנו מפלצות אדומות בקהילות מסוימות. ה-PCR נותן את התשובה לכך. לנו בהדסה יש מכונה שיכולה להוסיף 1000 בדיקות ביום אבל משרד הבריאות החליט שזה לא פריוריטי. פתיחת המשק לא יכולה להיות תלויה בכך שתפתח את המשק רק לאנשים שחלו והבריאו. הקונספציה צריכה להיות 2 בדיקות. המיעוט הוא אלו שהבריאו והרוב הם אלו שלא חלו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן