מתחילת חודש אוקטובר: 409 דו”חות על הפרת הנחיות ניתנו עד כה ביבנה

השיטור העירוני ויחידת הפיקוח פועלים כל העת בכל הנוגע לאכיפת תקנות הקורונה המופיעות בצו בריאות העם. לצעד פעולות מניעה והסברה, המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה ביבנה מחייב אכיפה ממוקדמת ובלתי מתפשרת כנגד תושבים אשר מפרים את ההנחיות ומסכנים במעשיהם את ציבור תושבי העיר. 

הפעילות העירונית אותה מוביל ראש העיר, צבי גוב-ארי, לצמצום התחלואה בעיר נותנת את אותותיה כאשר מספר החולים המאומתים יורד בימים האחרונים בהדרגה. נכון לשעה זו בעיר עדיין כ-100 חולים מאומתים ו-278 מבודדים, כאשר בשיא המגפה לפני כחודש עמד מספר החולים על 469 חולים ו-1,875 מבודדים.

עפ”י נתוני השיטור העירוני ויחידת הפיקוח, מתחילת חודש אוקטובר ועד היום (21/10/20) נרשמו 409 דו”חות בגין הפרת הנחיות. משטרת ישראל מבצעת ביקורים לחולי קורונה מאומתים ביבנה ומוודא כי הנדרשים לשהות בבידוד ביתי אכן מקיימים את ההוראה. יצוין כי הפרת בידוד של חולה מאומת מהווה עבירה פלילית לכל דבר והקנס בגינה עומד על 5,000 ש”ח.

80 דו”חות ניתנו בגין הפרת הנחיות הסגר ו-4 דו”חות בגין הפרות בידוד של תושבים אשר הפרו את חובה לשהות בבידוד ביתי. 324 דו”חות נרשמו בגין אי-עטיית מסכה.

ככלל, תושבי יבנה משתפים פעולה ומסייעים בצמצום סיכוני ההדבקה למעט מקרים חריגים. מרבית האוכלוסייה בעיר ממושמעת וכנגד מי שמפרים את ההנחיות מבוצעת אכיפה ורישום קנסות כדין. אין ספק כי רק בשילוב זרועות ופעילות נחושה ועקבית נצליח לצמצם את היקף התחלואה.

עפ”י הנחייתו של ראש העיר, צבי גוב-ארי, הפעילות בימים אלה מתמקדת בשלושה צירים עיקריים: מניעתי, אכיפתי והסברתי. העירייה מפעילה זה מכבר מנגנון לקטיעת שרשרת ההדבקה במסגרתו מבוצע זיהוי וקשר עם חולים מאומתים ומבודדים חדשים. צוות מטעם האגף לשירותים חברתיים משוחח עם התושבים, מדריך אותם ומוודא כי הנחיות משרד הבריאות מוכרות ומיושמות על-ידם. בנוסף, מציעה העירייה סיוע ותמיכה לשוהים בבידוד וכל פנייה נבדקת ומטופלת ללא דיחוי. בנוסף, מתבצעת אכיפה של הנחיות התו הסגול במרכזי מסחר, מרכולים ועסקים בעיר.

ראש העיר, צבי גוב-ארי: “משמעות הורדת התחלואה היא ראשית וקודם כל שמירה על בריאותם ושלומם של תושבינו. חזרה הדרגתית לשגרה של חיי המסחר והפעילות הכלכלית של העיר, התרבות, החינוך, התעשייה, הספורט וכו’ תלויה חד משמעית במידת שיתוף הפעולה, המשמעת והאחריות האישית של כולנו. דרך ארוכה לפנינו כאשר הקורונה עדיין שורה במחוזותינו לתקופה לא ידועה והיציאה מהסגר בתחילת השבוע אסור כי תפורש כחזרה לביטחון בריאותי מלא. שאננות ואי-הקפדה על כללי ההגנה מפני המגפה עלולים להחזירנו במהירות לשיתוק מערכות כתוצאה מחולי, בידוד, סגר וכדומה. אני מודה לכל שותפנו במשימה חשובה זו וקורא לאנשי העיר להמשיך ולהקפיד על עטיית מסכות, שמירת מרחק ומניעת התקהלויות”.

עיקרי הקנסות (בשקלים):

הפרת חובת הבידוד – 5,000

הפרת חובת הדיווח למשרד הבריאות – 3,000

סירוב לדרישת שוטר לפיזור התקהלות – 1,000

אי עטיית מסכה מחוץ למקום המגורים – 500

הפרת חובה של מפעיל מקום ציבורי או עסקי שלא להכניס ולא להעניק שירות לאדם שאינו עוטה מסכה – 1,000

שהייה במקום ציבורי/עסקי שפעילותו נאסרה בניגוד לתקנות – 500

הפעלת מקום ציבורי/עסקי שהפעלתו נאסרה – 5,000

התו הסגול- עיקרי הקנסות:

הפרת החובה להגיש הצהרה לרשות המקומית – 2,000

הפרת החובה להתקין מחיצה בדלפק שירות – 2,000

הפרת החובה לסמן מקומות לעמידה בתור – 2,000

הפרת החובה להציב שלט לעניין השמירה על מרחק בתור – 1,000

הפרת החובה לקבוע ולהפעיל מנגנון לוויסות כניסות אנשים למקום – 2,500

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן