news08.net/ads.txt

עושים ניסים בביה”ח הרצפלד: עמידון חדשני מאפשר לטייס קרב לשעבר, שנלחם בכל מלחמות ישראל, לנוע לאחר גידול מוחי

הטייס שקם על הרגליים: גדעון פלג (83, תושב ראשל״צ), טייס קרב שנלחם בכל מלחמות ישראל, ולאחר השירות הצבאי היה קברניט באל על, אובחן עם גידול מוחי שגרם ללחץ על בלוטת יתרת המוח והביא להתדרדרות משמעותית ביכולת המוטורית שלו. הצוות הרפואי באשפוז יום שיקומי של בית החולים השיקומי-גריאטרי הרצפלד בגדרה מקבוצת כללית רכש מכשיר עמידון דינאמי חדשני המאפשר למטופלים לאחר פגיעות מוחיות מכל סוג לעמוד על רגליהם ואפילו לבצע תנועה עם פלג הגוף העליון, דבר שנראה עד עתה כבלתי אפשרי.

עופרה פלג, אשתו של גדעון פלג, (83, אבא לארבעה ילדים, סבא ל- 9 נכדים), טייס בחיל האוויר ששירת במלחמת סיני, ששת הימים, יום כיפור, לבנון, תושב ראשון לציון, מספרת כי מצבו של גדעון התחיל להתדרדר מלפני שנתיים. הוא אובחן שסובל מפרקינסון ומצבו הלך והתדרדר בתנועות המוטוריות וחוסר תנועה טוטאלי שלו עד איבוד זיהוי של קרוביו ואף התעוור. רק כשהגענו לבית חולים הרצפלד נטעו בנו תקווה אמתית שהמצב יכול להשתפר. הוא עובר תהליך שיקומי מדהים והתקדמות מרתונית עד כדי כך שהוא מיישר רגליים בעזרת העמידון, שמפחית כאבים דרך תנועה. הוא בפעם הראשונה מתחיל ללכת בזכות העמידון וההרגשה שלנו היא אושר מוחלט.

ד”ר טטיאנה ונדר, ס. מנהלת בית החולים ומנהלת אשפוז יום שיקומי, מומחית בנוירולוגיה, רפואה פיזיקלית ושיקום, מסבירה את החשיבות הגדולה של העמידון עבור מטופלים לאחר פגיעה מוחית מכל סוג. “העמידון מאפשר להוריד את דרגות התמיכה וממש לנוע עם פלג הגוף העליון לכל הצדדים, דבר שמאפשר לעבוד על יציבות גב עם מטופלים ביכולת גבוהה יותר, לחזק אצלם את שרירי הגב ולעורר מודעות ליציבה ולשיווי המשקל”, היא מפרטת. העמידון מתאים גם עבור מטופלים במצב קשה שאינם מסוגלים לעמוד ללא תמיכה פסיבית וגם כאשר הם מתקדמים יותר ומסוגלים לעמוד עם פחות תמיכה. “הצוות הרפואי והשיקומי המצוין שלנו מנסה לאתגר אותם דרך משחקי מחשב להניע את הגוף החוצה וחזרה מבסיס התמיכה, והתוצאות מעורות התרגשות רבה, הן בקרב המטופל ובני משפחתו והן בקרב הצוות המטפל”.

אשתו של גדעון אומרת בהתרגשות כי הוא חוזר לעצמו בכל יום מחדש. “הנכדים שלו מאושרים. הוא מדבר ומתקשר איתם ורואה אותם, וזה כל כך מרגש אותם. אני רוצה להודות לצוות הרפואי בהרצפלד על רכישת העמידון ועל הטיפול המיטיב שהרים אותו על הרגליים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן