news08.net/ads.txt

פרויקט מיוחד: איציק סעדיאן והלומי קרב נוספים בצילומים מרגשים

לראשונה תערוכת צילומים ייחודית למען הלומי קרב הוצגה בניו יורק לקראת יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל.

יערית שושן, בעלת משרד פרסום חברתי וארגון SOS ISRAEL , יזמה את התערוכה. עופר ינאי, יזם ואיש עסקים יו”ר ובעל השליטה בחברת ‘נופר אנרגיה’, היה בין ראשוני המגוייסים לתמוך בפרוייקט בניו יורק, וכמובן גם להצטלם עם הלום הקרב. לתערוכה גויסו וצולמו מעל 50  מנהיגים בדרג הבכיר, רמטכ”לים, אנשי עסקים מובילים, זמרים, שחקנים ואח”מים ישראלים אשר שותפים לדרך ופועלים להובלת שינוי חברתי, אשר צולמו יחד עם הלומי קרב, במטרה להעלאת מודעות להלומי קרב ונפגעי פוסט-טראומה ושילובם במעגל העבודה.  

בין המצולמים: בנימין נתניהו, אראל מרגלית, ניר ברקת, חמי פרס, ליהיא לפיד, עופר ינאי, אסף זמיר, גלעד ארדן, יזהר שי, חיים טייב, אסתר ברק לנדס, שירה פאיאנס בירנבאום, תמר ברק, שרון אדם, נפתלי בנט, ראובן ריבלין, אביב כוכבי, רון חולדאי, גבי אשכנזי , רונה לי שמעון, לוסי אהריש, אברי גלעד, רביב כנר, איתי לוי, רוית אסף, נטע גרטי, דורון בן דוד, צחי הלוי, מורן אטיאס, עופר שלח, זיו שילון, עופר שלח ורבים נוספים.

“במשך שנתיים יחד עם הלומי הקרב יצרנו ימי צילום, שיחות נפש מלב אל לב שהפכו את החושך לנקודה קטנה של אור והפכו חלק מתהליך הריפוי”.  מספרת יערית שושן, יוזמת התערוכה  ומוסיפה: “על ידי התמונות והסיפורים אנו מקווים לקדם שינוי לטובה וחקיקה שתבטיח שחיילי ישראל שלנו יקבלו את המגיע להם בעקבות שירותם הצבאי – ללא קשר אם פציעתם היא פיזית או נפשית. אנו מאמינים כי בזכות הנתינה ופתיחת הדלתות של החברות בארץ וכלל החברה נצליח לייצר תמיכה בלוחמים שגויסו לצה״ל – הטובים מבנינו, להמשיך להיות הטובים ביותר במעגל התעסוקה בישראל”.

עופר ינאי, מייסד ובעל השליטה ויו”ר חברת נופר אנרגיה: “הלומי הקרב הם מטובי בניה של החברה הישראלית. לכבוד הוא לי להיות שותף במסע חשוב זה להעלאת המודעות לסוגייה מורכבת זו ולהתחיל להניע את התיקון המתבקש, בתמיכה הראויה והשבתם לחיים מאושרים ומאוזנים ככל האפשר.”

***

מחקרים קובעים כי 16 אחוז מכלל המשתתפים במלחמות ואירועים קרביים יפתחו הפרעת דחק פוסט-טראומטית. כ-15% מהחיילים הקרביים בישראל סובלים מפוסט טראומה בעקבות שירותם הצבאי והמספר עולה בכל שנה. תופעות מהן סובלים הלומי קרב מתבטאות בדרכים שונות המשפיעות על תפקודם היומיומי. להלם הקרב יכולות להיות השפעות בעוצמות שונות על חיי היומיום, עד כדי חוסר יכולת לעבוד. כיום רק 3% מהלוחמים והלוחמות מוכרים באגף השיקום במשרד הביטחון כהלומי קרב וזוכים להכרה  במצבם ולטיפול הולם, שמאפשר להם להשתלב בחברה באופן פעיל, לחזור למעגל העבודה, ולהקים משפחות. חרף ההכרה הגוברת בישראל בהשפעות ארוכות הטווח של PTSD על חיילים קרביים, פציעתם מונעת מהם להשתלב במעגל עבודה ורבים שאינם מטופלים קורסים תחת מצוקתם ומתקשים להשתקם.

   

צילום: פיני סילוק ▪︎ דור מלכה ▪︎ רונן פדידה ▪︎ יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן