news08.net/ads.txt

פרסום ראשון (חדשות 08): הוועדה לזכויות הילד אישרה את תקנות הפיקוח על מעונות יום לפעוטות

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח”כ יוסף ג’בארין, אישרה כעת, פה אחד, את תקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות (תנאים לפעילות של מעון יום לפעוטות), בתום מרתון של ימי דיונים בנושא.

התקנות קובעות, לראשונה, סטנדרטים אחידים על כל המעונות לפעוטות, הן על המעונות בעלי סמל, אשר בהסכם הפעלה עם משרד העבודה והרווחה, והן על כל המעונות הפרטיים. בין היבטי הפעילות שמסדירות התקנות: מספר הילדים המירבי בכל קבוצת גיל (תפוסה), היחס בין מספר הפעוטות למספר המטפלים-מחנכים במעון (תקינה), שטח הפעילות המזערי במ”ר לכל פעוט, ההכשרה הראשונית הנדרשת בכדי להיות מועסק בתפקיד מחנך-מטפל במעון, ההדרכות וההכשרות שעל צוות המעון לעבור במהלך כל שנה, תכנית הפעילות השנתית של המעון, חובות עדכון הורי הפעוטות, ותנאי בטיחות במעון.

כזכור, החוק אשר נחקק ב-2018, הסדיר לראשונה את מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על כלל מעונות היום לפעוטות שבהם שוהים 7 פעוטות לפחות, בכדי להגן על שלומם ובטיחותם של הפעוטות. בחוק נקבע גם כי התקנות יובאו לאישור הוועדה עד לאוקטובר 2019, אך הן הועברו לוועדה רק לפני כשבועיים, יום לפני התפזרות הכנסת, וכך פצחה הוועדה בסדרה של דיונים ארוכים בכדי להביא לאישור התקנות טרם יציאת הכנסת לפגרה.

יו”ר הוועדה, ח”כ ג’בארין, אמר בסיום: “עשינו היום היסטוריה והבאנו בשורה למאות אלפי ילדים בגיל הרך והוריהם. חוק הפיקוח הוא המכשיר העיקרי להגנה על הילדים של כולנו, במציאות בלתי מוסדרת שבה צצים שוב ושוב מקרי התעללות מזעזעים. אני מברך על המתווה, שהושג לאחר עבודה מסביב לשעון, שישמור על שלום הילדים לצד התחשבות במצוקת הקורונה הכלכלית. עם זאת, על הממשלה לייחד תקציבים נוספים לשיפור בטיחות ותנאי הילדים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן