news08.net/ads.txt

קבלני רחובות: “מחיר למשתכן? הסתבר שזו לא הדרך לטפל במשבר הדיור”

שר השיכון הנכנס יעקב ליצמן ביטל בתחילת החודש את תוכנית מחיר למשתכן שהופעלה בשוק הנדל”ן הישראלי מסוף דצמבר 2015, והביא לאישור הממשלה תוכנית חדשה שמעדיפה את הפריפריה של המדינה.

תוכנית ליצמן כוללת שני שינויים מרכזיים לעומת מחיר למשתכן: ראשית, את מחיר הדירה תקבע המדינה ולא חברות הבנייה; ושנית, באזורי הפריפריה תוגדל גובה ההנחה שיקבלו רוכשי הדירות, ומנגד שכונות יוקרה לא יכללו בתוכנית. בשכונות יוקרה הכוונה לאזורים שבהם מחירי הדירות הם 2.5-3 מיליון שקל – ובהם המדינה תשווק מגרשים במכרז לכל המרבה במחיר, והזוכים יוכלו למכור דירות במחירי שוק מלאים.

דוד סרוגו, יו”ר ארגון הקבלנים רחובות, הגיב לביטול מחיר למשתכן ואמר כי “אנחנו בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נתמוך בכל פתרון ישים ובר קיימא של דיור בר השגה, והשיטה המוצעת יכולה להיות כזו. שוק הדיור חווה שוב ושוב ניסיונות של הממשלות להמציא פטנטים ותוכניות שאינן מטפלות בבעיה המרכזית – וכל פעם הסתבר שזו לא הדרך לטפל במשבר הדיור בישראל. אנחנו נמצאים בשנה מהקשות שידענו זה זמן רב, ומשבר הקורונה עלול להביא לכך שהשנה תסתיים בצניחה בהיקף התחלות הבנייה. עיקר תשומת הלב של הממשלה בפתרון משבר הדיור חייב להתמקד בזינוק בהיקף שיווק הקרקע והסרת חסמים רגולטורים שמונעים בנייה, כדי לאפשר לשוק להגיע להתחלות בנייה של 70 אלף יחידות דיור לפחות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן