news08.net/ads.txt

“קמתי על הרגליים בזכותכם”: לוחם מגדרה קם על רגליו בזכות שיקום מציל חיים

לוחם נשאר לוחם גם בתהליך השיקום: סמל עומר שלום (20), לוחם בתותחנים, נפצע פציעה מורכבת מהתפוצצות פצמ”ר בעזה שפגע בעיקר בגפיים התחתונות ופגיעות קלות בגוף. לאחר שעבר מספר ניתוחים הגיע לתהליך שיקום ארוך עם צוות רפואי רב מערכתי בבית החולים השיקומי הרצפלד בגדרה. היום (ראשון), לאחר חצי שנה בשיקום, עומר עצמאי לחלוטין, חזר לפעילות פנאי וממשיך במסלול החיים כצעיר בתחילת הדרך. היחידה לאשפוז יום שיקומי בביה”ח הרצפלד מעניקה מענה שיקומי מקצועי לכל טווחי הגילאים בהצלחה רבה.

עומר, תושב גדרה, לוחם תותחנים, היה בכוננות במהלך חודש מאי 2019 לאור ההסלמה הביטחונית באזור הדרום ושיגור רקטות, בימים שלפני קיום האירוויזיון בישראל. במהלך שמירה נפל פצמ”ר במרחק מספר מטרים ממנו ומחייל נוסף. “נשכבנו על הקרקע והרגשתי פגיעות ברגליים ופגיעות קלות בגוף. כמה דקות לא ידעתי מה קורה איתי. זחלתי קדימה להתרחק מהתחמושת. הרגשתי שלקח כמה דקות לפנות אותי אבל בפועל בפחות מדקה באו חיילים עם אלונקה לקחת אותי”. עומר עבר סדרת ניתוחים במהלך שלושה חודשים והגיע למרכז שיקום יום בבית החולים השיקומי הרצפלד בגדרה.

“הרופא שלי במשרד הביטחון המליץ לי בחום על הצוות המיומן באשפוז יום שיקומי בהרצפלד ואכן השיקום מדהים ברמה מקצועית גבוהה ביותר. כשהגעתי לבית החולים לטיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ואימון בחדר כושר שלוש פעמים בשבוע, לא האמנתי עד כמה טיפול מקצועי ומדויק יכול להביא לשיפור כזה משמעותי בתפקוד שלי”, מסביר עומר. “עומד לרשותי צוות רפואי נרחב ומקצועי, החל מד”ר טטיאנה ונדר, מנהלת שיקום יום, לירז טנצר, טל פלג ועומרי הפיזיותרפיסטים, יונית וייס, המרפאה בעיסוק, ונטלי פרקש, הפסיכולוגית, קיבלו אותי בחיוך גדול ובהתלהבות רבה. מהיום הראשון קיבלתי יחס חם והרגשתי סביבה חמה ואוהבת שנתנה תחושה של משפחתיות, דבר שהשפיע רבות על הצלחת הטיפול השיקומי”.

ד”ר טטיאנה ונדר, ס. מנהלת בית החולים ומנהלת אשפוז יום שיקומי, מומחית בנוירולוגיה, רפואה פיזיקלית ושיקום, אמרה כי הפציעה של עומר היתה בעיקר בגפיים התחתונות. “עומר עבר מספר ניתוחים מורכבים והגיע לטיפול שיקומי במסגרת אשפוז יום שיקומי בבי”ח הרצפלד. הצוות המיומן הכין תוכנית טיפול מסודרת עם מטרות ויעדים מדויקים לחיזוק גוף וחזרה לשגרת חיים. בתחילת הטיפול, הליקוי העיקרי של עומר היה הגבלה בניידות וכאבים”, היא מסבירה. “עומר הוא לוחם אמיתי, ולוחם להגיע למצב של שיקום מלא. היום הוא עצמאי לחלוטין, חוזר לפעילויות הפנאי, עבר מבחן פסיכומטרי וממשיך במסלול חיים מתוכנן”. אין ספק כי השיקום של עומר הנו בגדר שיקום מציל חיים שכן הוא קיבל את חיי השגרה שלו בחזרה. עומר הודה בחום לכל הצוות הרפואי בהרצפלד. “קמתי על הרגליים בזכותכם ואמשיך להוקיר אתכם בכל מקום אפשרי. כי אין ראויים מכם לתודה שלי”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן