רוח חדשה נושבת ביבנה| יוסי זוזוט: “המטרה היא פלייאוף עליון”

יוסי זוזוט, מאמנה ישן\טרי, (אתם תבחרו), של מכבי יבנה, הגיע לפני כשבוע על מנת להציל את הקבוצה מירידת ליגה. לאחר תיקו מאופס עם הכח ר”ג מהמקום הראשון, ויכולת מצוינת שכמעט הובילה לניצחון ראשון תחתיו, זוזוט לא מתבייש להצהיר שהמטרה היא לא רק להישאר בליגה. והוא יודע שעיניים רבות יהיו נשואות לעבר יבנה, מאחר והקבוצה עלולה לעשות מתיחת פנים בסגל הקבוצה.

נכנסת לסיר לחץ מאוד גדול בעמדת המאמן. איך ההרגשה?: “זה הבית שלי, אני עדיין מאמן ביום יום שלי ולרגע לא הפסקתי את קריירת האימון גם שעברתי למחלקת הנוער. אני מאתגר את עצמי כל פעם מחדש, ולחזור לבוגרים זה בכלל מרגש”.

העלת את מכבי יבנה לליגה לאומית לפני 7 שנים, ושנה לאחר מכן ירדה בחזרה כשאתה על הקווים. אתה לא מפחד שיהיה לך כתם?: “קודם כל, יוסי זוזוט לא ירד ליגה, אלא הורידו אותנו ליגה. לא נרחיב על כך יותר מדי כי כולם יודעים את הסיפור המכוער בכדורגל שלנו. לומר לך שאני לא מפחד לרדת ליגה? אני מפחד. לא כל אחד יקח את הקבוצה במצב הזה, אבל אני פה כי אני אוהב את המקום הזה וחשוב לי שלא ירד. אני לא מפחד מכתם של ירידת ליגה, כולם יישאו באחריות מהראשון ועד האחרון כולל אני, וזה ידוע לכולם שזה יהיה אסון ספורטיבי לעיר”.

בתחילה דובר על צוות שיורכב ממך ועם אלי כהן. איפה זה נפל?: “כן זה היה על הפרק. אלי היה אמור להיות צמוד איתי, בלי אגו ובלי עקיפת סמכויות. אבל זה לא הסתדר מבחינה אישית של אלי כהן”.

ניהלת את מחלקת הנוער, יש כמה שחקנים שאתה תעלה לסגל הבוגרים במחזורים הקרובים?: “כן, יש שחקנים שמתאימים לפה ואני אעלה אותם בהמשך, אך נכון לעכשיו זה עוד מוקדם לדבר על כך כי אני רק הגעתי. מה שאני יודע זה שמי שלא מחויב לא יהיה כאן”.

בקרב השחקנים יש קולות שאומרים שהבעיה היא לא במאמן, אלה בשחקנים עצמם שלא עשו את הסוויץ’ בראש מקבוצה שנבנתה לעלות ליגה, לקבוצה שכרגע נמצאת במקום האחרון. איך מטפלים בזה?: “בראש ובראשונה הוא קודם כל לשפר להם את התחושה ולהביא להם את הביטחון שאיבדו עם הזמן. אמרתי להם שהשבוע אנחנו משחקים נגד מקום ראשון. ואתם נבנתם לחלק העליון, אז תתחילו לחשוב ככה”.

ב-6 המחזורים האחרונים יבנה ספגה 13 שערים ולא כבשה אף שער. זו לא בעיה נקודתית כפי שניתן לראות, איפה מחוללים את השינוי?: “אני בא עם ה’אני מאמין’ שלי, שזה מתבטא  במשחק התקפי שלא מפחד מאף קבוצה. מכבי יבנה קבוצה לא פחות טובה מאף אחת. ואני משריש את זה באימונים ללכת עד הסוף ולא לפחד לתקוף בכל הכח. כמובן שיש לטפל בצד ההגנתי שמצריך עבודה. רק המחויבים בהתקפה ובהגנה ישחקו, כל ה-11 יעבדו בשביל להשיג את הכדור חזרה לרגליים שלנו”.

אין ספק שיבנה צריכה כמה שינויים בהרכב. באילו עמדות אתה מתכוון להתחזק?: “כרגע אני לא רוצה לדבר על כך כי זה לא נכון. ברור שיהיו שינויים, אך נהיה חכמים כשנעבור את המשחק הקרוב”.

חווית את ליגה א’, הסגל הנוכחי נבנה נכון לדעתך?: “לא, נקודה. אני לא מעביר ביקורת לשום מאמן, כולם לוקחים אחריות ובגלל זה יהיו מספר שינויים כדי לחזק את הקבוצה במספר עמדות”.

בקרב הקהל נטען שאין כבר זהות במועדון, וראיה לכך זה היציעים הריקים. איך מחזירים להם את הצבע ללחיים?: “ברגע שחזרתי המון אוהדים התקשרו אליי וביקשו שאחזור, אז זה כבר מתחיל טוב. אנחנו בני אדם, טועים בדרך, נקווה שנצמצם את הטעויות והקהל יחזור במהרה. כרגע זה צו 8 למכבי יבנה, וכולם חייבים להתאחד לנוכח המצב, בלי האוהדים אין לנו זכות קיום”.

איזו יבנה נראה תחתייך?: “נראה קבוצה שמחה, מחויבת, שכל שחקן ילחם על המקום שלו, שהאוהדים יראו כאן הקרבה ונשמה. הקבוצה הושקעה כדי לעלות ליגה ולא להתמודד במצבים כאלה. מכבי יבנה לא צריכה לשחק בליגה הזו, מבחינתי המטרה היא פלייאוף עליון וזה מה שאנחנו מנסים ליישם עכשיו. השרשתי לשחקנים מהרגע הראשון שהגעתי לכאן, שלא איך נשארים בליגה, אלה איך משיגים את הכרטיס לפלייאוף”.

קשה להישאר אדיש בנוגע למצב של מרמורק וקבוצות רבות שהשקיעו כסף, ואנחנו רואים זאת גם ביבנה. זה נכון לדעתך להשקיע את הסכומים הללו בליגה א’?: “כששיחקתי ואימנתי בליגה הזו, לא היו את הסכומים האלה. זה לא נכון ולא בריא, לדעתי אנשים איבדו פרופורציה, אבל אם יש כאלה שמוכנים לתת תקציב גדול אז אין בעיה. חייב שתהיה בליגה זו תקרת שכר, גם לשחקנים ולמאמנים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן