news08.net/ads.txt

רועי גבאי, חבר מועצת העיר יבנה: “הוועדה דחתה את התכנית להקמת הקאנטרי” | כל הפרטים

חבר מועצת העיר רועי גבאי טען בסוף השבוע כי הוועדה דחתה את התכנית להקמת הקאנטרי – אלא שעיון במסמך ההחלטה מלמד כי אין זה נוסח ההחלטה המקורי של הוועדה – אשר דווקא חיזקה את המגמה להקמת הקאנטרי | הוועדה דחתה דווקא את ההחלטה לשנות את ייעוד הקרקע מספורט ונופש, לטובת בניית שכונת המגורים שתוכננה על חשבון חלק מהקרקע שהוקצתה למתחם הקאנטרי | הדחייה אכן תייצר עיכוב זמני בלוח הזמנים להקמת הקאנטרי, אולם המרחק בין סתימת הגולל לכאורה על הקמתו לבין המצב בפועל – רחוק כמרחק מזרח ממערב | ראש העיר: “חבר אופוזיציה החוגג פגיעה בפיתוח העיר ובתושביה היא דבר מצער ביותר”

חבר מועצת עיריית יבנה רועי גבאי (אופוזיציה, סיעת ‘יבנה אחת’) הכתיר את הפוסט שפרסם בכותרת: “כך נפל פרויקט הקאנטרי בנאות-שמיר”, כשהוא מתאר את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה באשר לבקשה לשינוי ייעוד חלק מקרקע באתר אגני ההחדרה בדרום-מערב העיר מספורט ונופש – קרי הקאנטרי החדש המתוכנן – לבנייה למגורים. לכל אורך הפוסט מסביר גבאי כי עניינה של ההחלטה הוא ביטול ושלילה של התכנית לבנייה העתידית של הקאנטרי, והורדתה לטמיון, כך שתיגנז ולמעשה כעת אין תוחלת להקמת הקאנטרי. ואולם, עיון במסמך ההחלטה מגלה כי התמונה שהציג גבאי חוטאת למציאות ואיננה מדוייקת, שכן הוועדה החליטה לדחות דווקא את חלקה של התכנית המבקש לצמצם את שטח הקאנטרי ולבנות תחתיו שכונת מגורים אשר תכיל יחידות-דיור וצמודי-קרקע, תוך שינוי ייעוד הקרקע מספורט ונופש – לבנייה למגורים.

הוועדה קבעה והדגישה כי דחיית התכנית נובעת מן הטעם ששכונת המגורים המתוכננת מיועדת להקמה על פני קרקע ששימשה משך שנים ומחזורים רבים את אגני ההחדרה, וריכוזי הרעלים והביוב הטמונים בה אינם מאפשרים מגורים בטוחים שמשמעותם שהייה ארוכת זמן וממושכת על גבי קרקע זו. זאת, לעומת הקמת הקאנטרי, שמטבעו הינו מקום בילוי ארעי, אשר בו אנשים אכן אינם שוהים פרקי זמן ממושכים כמו במגורים קבועים – ומשום כך טיב הקרקע אינו משמעותי לבריאותם ואינו מהווה סכנה או מכשול לשימוש במתקני הקאנטרי ובשטחו.

במסמך ההחלטה נכתב במפורש כי “הייעוד לספורט ונופש בתכנית הכוללנית נקבע בין היתר משיקולי סביבה, שכן הוא אינו מצריך שהייה ממושכת של בני-אדם בסמוך למתקנים (המתקנים ההנדסיים – אגני ההחדרה. ‘סיטי ניוז’)” – ומכך ברור כי לא התקבלה כל החלטה על ביטול התכנית להקמת הקאנטרי. בפרק ממסמך ההחלטה אותו מצטט גבאי בפוסט, הוא מציין: “הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה היום לדחות את התוכנית של הקאנטרי, כשאחד הנימוקים העיקריים לכך כצפוי הוא הנימוק הסביבתי. עפ”י הוועדה המחוזית, אגני החדרה הם מתקן הנדסי אשר אינו מאפשר שהיית קבע ממושכת של בני אדם, ונדרש לשמור ממנו חיץ” – ולמעשה מאשש את משמעות ההחלטה באשר ל”שהיית קבע”, שמשמעותה, כאמור – מגורים.

גבאי מוסיף ומצטט כי “עוד טענה הוועדה שאין תכנון ורצף עירוני לתכנית, והיות ומדובר במתחם נופש וספורט יחיד בתכניות העיר לא מאושר לצמצם את גודלו” – ובכך שוב מספק תימוכין לכך שההחלטה אמש שומרת על התכנון המקורי להקמת הקאנטרי, ודוחה את החלק בתכנית המציע לפגוע בשטח הקאנטרי עבור שכונת המגורים.

לצד זאת, יש כמובן לציין שהדחייה האמורה של התכנית אכן תייצר מן הסתם עיכוב זמני בלוח הזמנים להקמת הקאנטרי, משום הכורח בהצגת תכנית חלופית לאישור הוועדה, שכן התכנית שנדחתה כרכה זה בצד זה את הקמת הקאנטרי ואת הבנייה למגורים. אולם המרחק בין סתימת הגולל לכאורה על הקמת הקאנטרי, לבין המצב בפועל – רחוק כמרחק מזרח ממערב.

בשיחה שקיימה מערכת ‘סיטי ניוז’ מרשת סטטוס עם ראש העיר, צבי גוב-ארי, התייחס להחלטת הוועדה המחוזית: “העירייה פועלת מזה זמן לקדם הקמתו של קאנטרי גדול במסגרת תכנית המבטיחה הגשמת יעד זה. החלטת הוועדה המחוזית מתייחסת להצעה להקמת בתי המגורים. נבחן את היבטיה באופן מדוקדק לבחינת החלופות שיבטיחו מימוש היעד שיאפשר הקמת קאנטרי ראוי לספורט ופנאי. חבר אופוזיציה החוגג פגיעה בפיתוח העיר ובתושביה היא דבר מצער ביותר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן