news08.net/ads.txt

“רחובות היא מהערים המבוקשות ביותר למגורים אבל היצע הדירות בה מועט ביותר”

צילום אילן בשור

אם המדינה היתה מטפלת בחסמים ובמגבלות שהיא משיתה על שוק הנדל”ן הישראלי, כל רוכש דירה היה חוסך כחצי מיליון שקל (493 אלף שקל) ממחירה של דירה ממוצעת בשווי 1.7 מיליון שקל – כך עולה מניתוח מיוחד שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ לסיכום העשור האחרון בשוק הנדל”ן הישראלי.

צילום אילן בשור

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס), מחירי הדירות זינקו ב-48% מאז 2011 ועד היום, ועלויות הבנייה עלו ב-51% בתקופה זו. ואולם, מכיוון שעלויות הביצוע מהוות רק 37% ממחיר דירה, הרי שעלייה זו הייתה אמורה לגרור עליית מחירים כוללת של 19% בלבד בתקופה זו.

כך, יתרת הזינוק במחירי הדירות בעשור האחרון (29% נוספים) היתה יכולה להימנע לו המדינה היתה נוקטת צעדים “פשוטים” שהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מעלה על סדר היום כבר שנים – והמשמעות היא חיסכון כספי עצום לרוכשי הדירות.

דוד סרוגו ורחמים מלול (צילום: גלית סער)

*

יו”ר ארגון קבלני רחובות, דוד סרוגו, לא הופתע מהנתונים ואף צופה המשך עלייה במחירי הדירות: “הפתרון להורדת המחירים הוא הגדלת ההיצע – מדינת ישראל צריכה בין 50 ל-60 אלף יחידות דיור חדשות בשנה, אבל אם נבנות רק 20-30 אלף יח”ד בשנה המחירים ימשיכו לעלות. הביקושים לדירות ממשיכים לגדול כל הזמן – רחובות היא אחת הערים המבוקשות ביותר למגורים אבל היצע הדירות בה מועט ביותר, ואם גם יש האטה בעסקאות – המשמעות היא המשך עליית מחירים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן