news08.net/ads.txt

שר החינוך, רפי פרץ: “כרגע אין החלטה על הלימודים לאחר פסח. זה ייבחן בהמשך”

שר החינוך רפי פרץ קיים הבוקר (ג׳) תדרוך וירטואלי לעיתונאים וענה על שאלות הכתבים באשר למערכת החינוך והמשך תפקודה.

השר אמר והדגיש כי החזרה לאחר הפסח תהיה בהדרגתיות בהתאם למצב שיהיה ומסר ״אנחנו במשרד החינוך אחראים על החינוך. לנו יש עמדה עקרונית שהיא חזרה הדרגתית. גם אם ייקח שבוע-שבועיים אחרי פסח. המערכת נערכת לחזרה הדרגתית כשהחינוך המיוחד בראש. הצרכים המיוחדים חייבים לקבל טיפול שונה משאר המערכת”.

לגבי הלמידה מרחוק והסוגייה של תשלום עבורה אמר, “על למידה מרחוק צריך לשלם, נקודה. זו הייתה העמדה של המשרד מתחילת המשבר. הלמידה מרחוק הוכיחה את עצמה. יש לנו מעל 10 מיליון כניסות ואנחנו מקבלים תגובות מצוינות מהשטח, ממורים ומתלמידים. אם המצב יימשך אנחנו נכניס יותר סדרי יום”.

בעניין ההיערכות לבגרויות בתקופת המשבר אמר השר, “כרגע האתגר המרכזי הוא טכני כיצד נבצע את הבחינות עצמן. כל המרתונים ממשיכים כולם לומדים לבגרות על ידי למידה מרחוק. כרגע משרד הבריאות לא נותן לקיים בחינה של 10 תלמידים בכל כיתה, הדרג המקצועי במשרד קיבל הנחיה להיערך לכל תרחיש. אנחנו מקווים שאחרי פסח יהיה ניתן לקיים התכנסויות קטנות של 10-15 איש ואז נוכל לקיים את הבגרויות כמו שצריך”.

בעניין החינוך המיוחד אמר, “בימים האחרונים ביצענו מיפוי מדוקדק של כל התלמידים עם הצרכים המיוחדים, ובמקביל ערכנו ישיבות עבודה עם נציגי משרד הבריאות, כדי לקבוע נוהל ברור ובטוח מתי, כמה ואיך ניתן להגיע לבתיהם של תלמידים, ולהעניק להם שירותים. החל ממחר אנחנו מחזירים חלק מהשירותים בכפוף להוראות משרד הבריאות”.

לגבי השאלה מה יהיה על תשלומי הורים בתקופה הזו אמר: “הוצאנו הנחיה שיפחיתו את התשלומים עד למינימום האפשרי. השארנו ביטוח ועוד סעיפים שהם מחויבים. אלו סכומים קטנים.” ובאותו עניין אמר על פנימיות, ישיבות ואולפנות, “אם אין תלמידים ואין מגורים ואוכל במוסד, אין סיבה לקחת שכ”ל מלא. הנחתי את הדרג המקצועי להגיע ל50% משכר הלימוד”.

השר סיים את דבריו ואמר “זו אכן תקופה קשה. סדר פסח עם התא המשפחתי הקטן זה לא נעים. אבל מקווים שנעבור את זה. עם זאת, במשבר הזה היו צדדים יפים שהתגלו, ערבות הדדית, שליחות, עזרה וסולדריות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן