חטיבת הביניים בדה שליט פתחה את התערוכה לזכר השואה והגבורה, זו השנה ה-18. המורה חנה גינסברג: “נעשית כאן עבודת קודש”

כבכל שנה, גם הפעם הקימה המורה והמחנכת חנה גינסברג ותלמידיה מחטיבה ב’ דה שליט, עמלו על תערוכה מרהיבה, מרגשת ומכובדת לזכר השואה והגבורה. בתערוכה מוצגים עבודות ויצירות מופת של התלמידים, ודגמים מיוחדים הממחישים את זוועות השואה. נאמני הפרויקט: אייל אולמן, אופיר פרידמן, נדב בן שדה, עמית רוזמן, שירה הופמן, בר לרר.

אל התערוכה, שנפתחה הבוקר (חמישי) נכנסים התלמידים על פי מערכת מסודרת מראש, מקבלים דף פעילות לביצוע בתערוכה – אך לא רק הם נהנים ממנה. ניצולי שואה מבקרים בתערוכה ומשתפים את התלמידים בסיפור חייהם וההבטחה לזכור ולא לשכוח נשמרת בה שליט היטב, זו השנה ה-18.

חנה גינסברג סיפרה כי “נעשית כאן עבודת קודש”. עוד אמרה: “היוזמה הזו נולדה מתוך תפיסת העולם החינוכית שלי, כמורה לתנ”ך, הדוגלת בעיקרון, שכל ילד יכול להגיע לחוויות של חקר בלימודי השואה והעצמה בתחומים לימודיים ואישיים. כל ילד יכול לממש את מיומנויות הלמידה הרגשית ערכית שלו, ולחזק את תחושת השייכות שלו לעם ולמדינה. בתערוכה לזכר השואה והגבורה, באווירה הקודרת, “שותים” התלמידים בצמא את סיפוריהם ומעלים שאלות. הקמת התערוכה היא בבחינת קיום צוואת הניצולים והנספים, והחובה שלנו כבנים לעם היהודי. בכל שנה נהגתי להעניק לניצולי השואה אלבום ובו שזורים תמונות מהרצאתם בפני התלמידים וכן ברכות ואיחולים שכתבו התלמידים. השנה הנני מעניקה לכל ניצול ולכל מספר סרטון, המהווה נכס ומזכרת מרגשת עבורם ועבור בני משפחתם”.

התערוכה לזכר השואה והגבורה מספקת ביטוי למגוון רחב של כלי חשיבה, בעזרתם בוחנים התלמידים רגשות ורעיונות, אותם הם מבטאים באמצעות חומרי יצירה שונים כגון: תמונות, מוצגים, דגמים, ציורים, ספרי זיכרון, אביזרים. כמו כן, במהלך תהליך היצירה נעשה שימוש באמצעים אורקוליים ובטכניקות מיוחדות, לצד תהליכים של למידה משמעותית לאורך כל תהליך העבודה.

התערוכה תימשך עד ה-21.6 בחטיבה ב’ דה שליט, בין השעות 9:00-14:30 כאשר ראש העיר רחמים מלול, מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום ומנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, צפויים להגיע בשלהי יוני להתרשם מן הפרויקט המרגש.

  

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן