news08.net/ads.txt

הממשלה אישרה הערב: לא יוגבלו חשבונות פרטיים ועסקיים שחזרו להם צ’קים בתקופת משבר הקורונה

כסף

בשורה משמעותית ביותר: הממשלה אישרה הערב (ראשון) תקנות לשעת חירום המורות לבנקים בישראל שלא להגביל חשבונות פרטיים או חשבונות עיסקיים בהם קיים קשיים בתזרים המזומנים, עקב משבר הקורונה. זאת לאחר פניית חבר הכנסת הרב אורי מקלב לשר המשפטים אמיר אוחנה בסוף השבוע.

כידוע החוק בעניין שיקים ללא כיסוי דרקוני ומחמיר ביותר באופן שבמקרה שחזרו 10 צ’קים, החשבון הופך באופן אוטומטי לחשבון מוגבל, שמשמעותו הגבלה כמעט מוחלטת על התנהלות פיננסית. בפנייתו הבוקר לשר המשפטים כתב ח”כ הרב אורי מקלב כי בעקבות מגיפת הקורונה, הוטלו על רבבות בעלי עסקים ואזרחים פרטיים הגבלות קשות כמו בידוד ביתי, פיטורין, יציאה לחל”ת או סגירת העסק דבר אשר מקשה על פרנסתם.

עקב סגירת העסקים ופיטורי העובדים, אין הכנסות, ההמחאות שניתנו לספקים לא מכובדות מחוסר כיסוי, ובעלי העסקים ועובדים שלא קיבלו את שכרם נותרו בפני שוקת שבורה, כתב הרב מקלב. – בעקבות כך, רבבות חשבונות בנק של בעלי עסקים צפויים בתקופה הקרובה להפוך לחשבונות מוגבלים, לפי חוק שיקים ללא כיסוי, מה שעלול להביא לקריסתם המיידית.

תקנות שעת חירום שאושרו היום קובעות, כי לאחר שהקורונה הוכרזה כמחלה מדבקת מסוכנת, המפקחת על הבנקים, ד”ר חדוה בר, תוכל לעשות שימוש בסמכותה ולהשעות הגבלה של חשבון. המפקחת תהיה רשאית למנוע הגבלה גם ביחס לשיקים שחזרו כבר.

חבר הכנסת הרב אורי מקלב בירך את שר המשפטים על ההחלטה ואמר: התברר כמה חשוב דבר זה בתקופה הזו להתנהלות הפיננסית למשפחות בארץ, חשבון מוגבל זה אחד הדברים הפוגענים והדרקונים ביותר, אמר ח”כ מקלב וציין כי זהו דבר המגביל מאוד שיכול לבוא לכל משק בית ללא כוונת זדון, דבר זה היה יכול לבוא להרבה בעיות כלכליות קשות בעתיד. זה הקלה גדולה גם לרגוע הנפשי של המשפחות הסביר הרב מקלב.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן