news08.net/ads.txt

להלן הממצאים  משולחן מספר 4 – חינוך והסברה סביבתית

רקע – סביבה הינה עולם תוכן רחב שיכול להוביל למגוון נושאים (מאנרגיה סולארית אל קיימות ומיחזור ועד שבילי אופניים, גינות עירוניות וגני משחק ירוקים. עם זאת, התושבים בחרו להיצמד בעיקר לנושא האשפה, הניקיון – מה שממחיש את הצורך הגדול בשינוי וטיפול בנושא זה תחילה.

ילדים הם משפיעים קריטיים על ההורים שלהם ועל המשפחות, ורצוי בעיני משתתפי השולחן שהם יהיו ציר מרכזי לשינוי חשיבה בנושא הסביבה והניקיון. שינוי בתפיסת הניקיון בעיר בא לידי ביטוי במגוון ממשקים ושיתופי פעולה בין התושבים לרשות. תושבים שמוכנים להיות מעורבים מאוד ולתת מזמנם ומרצם לטובת הנושא.

הצעות מרכזיות שעלו במסגרת קבוצה זו

חינוך

  1. שת”פ גנים ובתי ספר – לחנך ילדים במוסדות החינוך (גן עד תיכון, כולל ישיבות) באמצעות שעות עבודת ניקיון בעיר ו/או ע”י שיטת “אמץ אתר” (אתר בעיר שבאחריות המוסד לתחזק באופן קבוע)
  2. פורום ניקיון עירוני של ילדים – 2-3 ילדים שמהווים נציגות של כל בית ספר העיר, יישבו יחד בפורום קבוע עם בעלי תפקידים בעירייה: יעלו צרכים מהשטח מצד אחד ומצד שני ילמדו כיצד מדווחים, למי אפשר לפנות וכיוב’, ויעבירו זאת הלאה לשאר ילדי בית הספר.
  3. תכנית חינוך סביבתי עירונית – תכנית מחייבת את כל מוסדות החינוך בעיר. כולל אמנת ניקיון ואיכות הסביבה, פעילויות סביב עולם התוכן, תחרויות, סדנאות, ימי עיון והצגות.

הסברה

  1. פעילות בשכונות – קמפיין מודעות: בתוך הבתים המשותפים, שילוט ברחובות, שילוט ירוק ע”י ניקיון (לדוגמא: גראפיטי ניקיון/ https://www.youtube.com/watch?v=38dBlmFqCqU&feature=related), פלאיירים יצירתיים לתיבות הדואר, פרסום דיגיטלי, אירועים בשכונות ומובילי דעה מקומיים.
  2. הסברה שוטפת – בתוך השכונות ובצרופת הארנונה לגבי ימי פינוי גזם, זבל וכו’. איך לעשות זאת נכון ולטובת הסביבה.

הנגשה

  1. שפת רחוב – סימון נקודות איסוף גזם באמצעות צבע בולט על המדרכה + שלט עם ימי פינוי.
  2. מספר טלפון או פנייה דיגיטלית – להודיע מראש לעירייה למי שיש פינוי מיוחד (ארוך בזמן או גדול במיוחד).
  3. עובדי הניקיון – לכבד את עובדי הניקיון באמצעות ציוד ראוי ואיכותי ומדים מסודרים ומכבדים, מעוררי גאווה עירונית.

אכיפה

  1. הגברת האכיפה – הרבה יותר אכיפה ע”י הרבה יותר פקחים + מנגנון אכיפה ממוחשב שיאפשר לדעת כמות ומיקום מקבלי אזהרות וקנסות, ויידוע על כך.
  2. נאמני ניקיון אזוריים/שכונתיים (מבוגרים) – שיתוף פעולה עם מערך עירוני, שיכשיר, ימנה ויגדיר סמכויות.
  3. אכיפה ע”י לחץ חברתי – למשל: גזם על יד בניין יוצר קנס לכל הבניין (קיים בבני ברק).
  4. אכיפה על קבלנים – יש לא מעט ששופכים פסולת בניין וגזם לשטחים פתוחים. נדרשת אכיפה משמעותית.

מיחזור

  1. מפסיקים עם הפלסטיק והכלים החד פעמיים בשירות העירייה – לפני הכל, על העירייה לתת דוגמא אישית, ולהפסיק אם כלי הפלסטיק בגנים ובצהרונים. לעבור לרב פעמי או מתכלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן