שמעתם כבר על התערוכות החדשות ברמלה?

חדשות 08 רמלה

2 תערוכות חדשות במרכז לאמנות עכשווית רמלה CACR – 'קרעים וחיבורים וקרעים' – אנה חייט וסלבה פירסקי’  –  ואז יבוא השקט’ רותי הלביץ כהן –   אוצרת התערוכות ד"ר סמדר שפי.

ב-'קרעים וחיבורים וקרעים' עבודות יפהפיות של אנה חייט וסלבה פירסקי שנוצרו במיוחד לתערוכה. צילומים המודפסים על בד, חלקם קרעי צילומים תפורים ביד, ואחדים רקומים בחוטים משתפלים. בדימויים התפורים, המאוחים-מתפרקים, כאב מפעפע מבין התפרים כמו מגוף פצוע. הצילומים נעשו במצלמות בפורמט גדול על סרטי פולרואיד מסוג שייצורו נפסק ב- 2007. החומר הכימי שתוקפו פג מותיר על הדימוי כתמים אקראיים, המרמזים על התפרקות הדימוי העתידית ומסמנים אותה. המראה מזכיר במידה רבה צילום אנלוגי מוקדם, אך הוא גם שונה ממנו. תפירת הצילומים, מהלך חדש, החלה בהשפעת היכרות עם ה"קינצוגי", טכניקה יפנית של ריפוי קרמיקה המדגישה קווי שברים, כלומר משמרת את ההיסטוריה של הכלי ולא מנסה להסתיר פגמים. השימוש בתפירה ורקמה בתוך צילומים יוצר עבודות הנעות בין דו-ממד לתלת-ממד. האמנים עוקבים בחרדה ובדריכות אחר המלחמה המתחוללת באוקראינה המשפיעה ישירות על מהלך חייהם של קרובים וידידים. הטכניקה החדשה של תפירת הצילומים משמשת מבטאות תחושות דחיפות ופגיעות.  "בשפה האמנותית שפיתחו חייט ופירסקי מאז החלו לעבוד יחד ב-1999 יש דיאלוג מתמשך בין צילום וציור. העבודה "מות מארה" מ-1793מתייחסת לעבודה La Mort de Marat של ז'אק-לואי דויד, הצייר הנאו-קלאסי הצרפתי,. בציור נראה ז'אן-פול מארה, ממנהיגי המהפכה הצרפתית, שנרצח בעת שהיה באמבטיה בביתו. דויד הקנה לציור שפה איקונוגרפית נוצרית (בעיקר דמיון לפסל הפייטה של מיכלאנג'לו מ-1499 המצוי בוותיקן). חייט ופירסקי יצרו עבודה בה זר אדמוניות מונח על צידו, כנוע כאילו הוכרע במאבק, וטלאים וחיבורים וחוטים פרומים משלימים את תחושת הייאוש המלנכולי העולה מהדימוי" כותבת האוצרת ד"ר סמדר שפי.

נעילה: 28.2.23

מיצב שבו 3 עבודות על בדי ענק (בגובה 6 מטר כ"א) עומד במרכז התערוכה 'ואז יבוא השקט' של רותי הלביץ כהן. המיצב יוצר חלל בתוך חלל. על הרצפה פזורות מראות אליפטיות, המשקפות בו-זמנית את העבודות ואת הצופה.  

"במרבית עבודותיה של רותי הלביץ כהן נשים הן הגיבורות הראשיות, דמויותיהן נשענות על מקורות קמאיים – מיתולוגיות וסיפורים – ועל הגלגולים והעיבודים של אלו באמנות ובתרבות הפופולרית דוגמת סרטי וולט דיסני. יצירותיה האינטנסיביות, לעיתים באורח קשה, מספרות סיפורים, סיוטים, חלומות ואגדות. הן אומרות שירה ומשמיעות זעקה כישויות עצמאיות שמחפשות את דרכן בעולם" כותבת האוצרת ד"ר סמדר שפי. בתערוכה מציגה הלביץ כהן לראשונה צילום מבוים. בצילומים מתעטף תומר ספיר, אמן וחבר, בבגד נייר המופיע ב"שעון החול". השמלה, מגזרות מצוירות של חלקי גוף, עדינה ועם זאת מחרידה. השמלה מכסה את ספיר כפקעת המכסה על גולם שיהפוך לפרפר. המפגש של גוף גברי עם שמלת הנייר של הלביץ-כהן מעלה שאלות לגבי מגדר וכוח. במקביל לתערוכה בCACR מוצבת העבודה 'זהרורי יופי' בבית הפתוח ברמלה. העבודה, מסך דמעות קולקטיבי, נוצרה בסדנאות ביוזמת CACR ובשיתוף הבית הפתוח. בסדנאות יצרה רותי הלביץ כהן יחד עם נשים מקהילות שונות בעיר, דמעות נייר עליהן כתבו מחשבות, שאלות וסיפורים קצרצרים.  העיסוק של הלביץ-כהן בנשים מוצג מהיבטיו המיתיים והיבטיו הנוגעים בחיים ממש.נעילה: 28.2.23

המרכז לאמנות עכשווית רמלה  CACR מנהל: רון פלד   /  אוצרת ראשית ומייסדת : ד"ר סמדר שפישד' הרצל 112 רמלה / שעות פעילות: ראשון – חמישי 09:30-15:30 / הכניסה ללא תשלום

המיצב בבואה של דור זליכה לוי יפעל ביום שישי 2.12 מ-08:00-14:00 בבריכת הקשתות רח' ההגנה 12 רמלה (הכניסה בתשלום)

אירוע פתיחה –  שישי – 2.12.22 – 12:00

לפרטים נוספים:

www.goramla.com

המרכז לאמנות עכשווית אינסטגרם

פייסבוק המרכז לאמנות עכשווית רמלה

בחסות עיריית רמלה וקרן רמלה

קרדיט תמונה: אנה חיים וסלבה פירסקי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן