news08.net/ads.txt

הפקקים הסתיימו: בצומת בילו התקיימה הפגנת תושבי הכפר כנגד תכניות הוותמ”ל, הכוללת בין היתר, העברת 200 דונם לרחובות

תושבי כפר בילו ומועצה אזורית גזר הפגינו הבוקר (ראשון) בצומת בילו, כנגד תכנית הוותמ”ל וקראו לשר כחלון לדחות את ההחלטה להמיר שטחים חקלאיים לבנייה רוויה.

כידוע, מושב כפר ביל”ו, הינו יישוב חקלאי שנוסד בשנת 1932, ומונה כ-330 משפחות. הפעילות החקלאית בו כוללת כרמי זיתים, כרמי ענבים, מטעי אגוזים, פירות הדר, לולים, פרחים וכוורות. השטחים החקלאיים של המושב משתרעים על 2,100 דונם, כאשר על פי התכניות צפויים להילקח 1400 דונם – קרי, לבסוף יישארו אך ורק 700 דונם לעיבוד חקלאי, דבר אשר לטענת התושבים, לא יאפשר את קיומם.

לדברי התושבים תמ”ל 1074 הינה תכנית הרסנית שמקדמת הוותמ”ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) להמרה של שטחים חקלאיים לבנייה רוויה. על פי התכנית לגזל האדמות שרקמה הנהלת הוותמ”ל יולאמו 500 דונם מהשטחים החקלאיים של כפר ביל”ו ויועברו לשטח קריית עקרון הסמוכה, לצרכי נדל”ן – בניית דירות ומרכזי קניות על חשבון קרקעות חקלאיות ופרנסת משפחות המושב ובהמשך זוממת לגרוע עוד 700 דונמים נוספים לטובת קריית עקרון מתכנית המתאר של המושב, וכן עוד 200 דונם להעביר לשטח המוניציפלי של רחובות ובנוסף – עוד 11 דונם לטובת הרחבת בסיס צבאי. כלומר – על פי התכנית ההרסנית שני שלישים מהקרקע החקלאית של כפר ביל”ו – מעוניין השר כחלון לגרוע מהישוב לטובת כרישי הנדל”ן של קריית עקרון – הכול למען גחמה נדל”נית, פוליטית, תוך ניצול מעמדו הפוליטי והמשך מגמת חיסול ההתיישבות העובדת והחקלאות של מושב ראשונים שהקימו חלוצי המדינה!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן