להלן אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברחובות

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: “נזכור ונזכיר, ולעולם לא נשכח את השואה שעבר עם ישראל”

עיריית רחובות והחברה העירונית יציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ”ג בטקסי זיכרון עירוניים אליהם מוזמן הציבור הרחב להגיע. 

הטקס המרכזי במעמד ראש העיר רחמים מלול, ייערך בבית העם – היכל התרבות העירוני, ביום שני, 17.4, כ”ו בניסן תשפ”ג, בשעה 20:00

האירוע יכלול קריאת יזכור, סיפורי הישרדותם של שישה ניצולים בני העיר והדלקת נרות זיכרון ותפילת אל מלא רחמים מפי החזן דב סלע. את הטקס ינחה שלמה טולדו.

האירוע פתוח לקהל – לשריון מקומות לחצו כאן >> 

בהמשך הערב יעלה המופע “ארבע האימהות – סיפור הישרדותן של נשים ששרדו את התופת”, בהשתתפות השחקנים שירה תמר, מאיה אשכנזי, יעל לוין, כלנית זיו. מקהלת מיתר של הקונסרבטוריון העירוני רחובות ישירו ותנגן הכנרית שרה נבו. ניהול מוסיקלי: מיכל אוקון, עריכה ובימוי: ז’ק זרביב.

למחרת, יום שלישי, 18.4, כ”ז בניסן תשפ”ג, יתקיים טקס עירוני בשעה 10:00 ברחבת אנדרטת השואה, רח’ הרצל פינת שד’ הקיבוצים, במעמד ראש העיר, רחמים מלול. דברים בשם ניצולי השואה יישא אבא נאור, קדיש מפי ניצול השואה יאמר ראובן פורר, תפילת אל מלא רחמים על ידי החזן ליאור ניצן ותעלה מסכת בביצוע תלמידי תיכון קציר. הטקס פתוח לקהל הרחב.

בית דרור – המרכז להנצחת השואה ברחובות הממוקם ברח’ החלוץ 5, יארח מאות תושבים במסע וירטואלי לאושוויץ, באמצעות משקפי תלת מימד.

נותרו מקומות אחרונים להשתתפות במסע הווירטואלי שיתקיים ביום רביעי (19.4) בשעה 15:00, להרשמה מראש לחצו כאן > 

ביום השואה (שלישי, 18.4) בשעה 09:00 יתקיים בבית דרור טקס יום זיכרון מיוחד בהשתתפות תלמידי שכבת י’ של קריית החינוך קציר – הכניסה חופשית והקהל מוזמן.

עוד בבית דרור – ביום שלישי החל מהשעה 11:00 תתקיים הקרנה של הסרט הדוקומנטרי: “אהבה זו לא הייתה” – סרט תיעודי המתאר את סיפור מערכת היחסים של הלנה ציטרון, אסירה צעירה באושוויץ, ופרנץ וונש, סמל אס.אס המתאהב בה ובקולה המהפנט. 30 שנה לאחר ההתרחשויות במחנה, הלנה מוזמנת לוינה, להעיד במשפט נגדו ועומדת מול הדילמה אם לסייע לנאצי הברוטלי שהציל את חייה ואת חיי אחותה. הסרט זכה בפרס פסטיבל דוקאביב לסרט הישראלי הטוב ביותר בשנת 2020 – הכניסה חופשית.

רחמים מלול הומינר

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: “נזכור ונזכיר, ולעולם לא נשכח את השואה שעבר עם ישראל. בעיר רחובות מציינים את יום הזכרון לשואה ולגבורה במספר דרכים, והתושבות והתושבים מוזמנים לקחת חלק בטקסים השונים ולהתחבר לזיכרון השואה”.

ממלא מקום ראש העיר, זוהר בלום: “בית דרור פועל במשך כל ימות השואה על מנת לחזק את ערך זיכרון השואה בקרב בניהנוער ומערכת החינוך העירוני. כעת הוא פותח את שעריו לחוויה מיוחדת לכלל תושבי העיר”.

ח”מ ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם: “ביום קשה זה רחובות מתייחדת עם מיליוני הנספים בשואה הנוראית, ביחד עם המשפחות והשורדים כדי לשכוח ולא לשכוח לעולם ולהראות שעם ישראל חי וקיים לעד!”.

מנכ”ל החברה העירונית, אייל פרנקל: “השואה ניסתה להמית את העם היהודי אך עם ישראל חי וקיים וכוחנו באחדותנו. ביום זיכרון זה ישנם עדויות חשובות של שורדים בני העיר שמספרים את סיפור הישרדותם וזה עבורנו תקווה לניצחון הרוח ובנייה של חיים חדשים במדינתנו היא מדינת היהודים. בהזדמנות זו ברצוני להודות לכל מי שלקח חלק בארגון והפקת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה”.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: אולפני רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן