news08.net/ads.txt

“מעונות קנדה”: על ספרה הראשון של תושבת יבנה, שיר רוזנבלום-מן

שיר רוזנבלום־מן, ילידת 1983, גדלה בבת־ים. בעלת תואר שני בהנדסת חשמל. כתבה לעיתון הסטודנטים בטכניון ולאתר החדשות MSN ישראל. מתגוררת ביבנה עם בעלה ושני ילדיהם. מעונות קנדה הוא ספרה הראשון. מעונות קנדה הוא סיפורם של מספר סטודנטים סביב דירה אחת במהלך סמסטר אחד בטכניון, וסטודנטית אחת שמנסה לגלות עליהן (כמעט) הכול. הספר הוא רומן הביכורים של שיר רוזנבלום-מן (לשעבר בעלת הטור “מרובעים ועקומות” ב”פקטור” עיתון הסטודנטים של הטכניון) שנכתב בגעגוע עמוק לטכניון ולתקופת הלימודים המלאה באפשרויות. כתוב בסגנון קליל ודינמי, מתאר את החיים בטכניון כמו שלא עשו לפניו.

“מעונות קנדה” מתמקדת בנינה, הזקוקה לנס כדי לסיים כבר את התואר וחייבת להשלים פרויקט על זיהוי אמת ושקר בדיבור כדי להצליח, וביחסיה עם ערן, המנחה שלה בפרויקט, שלא כל כך יודע איך להתמודד איתה ועיקר כוחו הוא בנתונים ולא באנשים. כדי להשיג תוצאות בפרויקט היא מראיינת את הסובבים אותה ומנסה לחלוב מהם אמיתות ושקרים, אבל מצליחה רק כשהיא מתחילה לעקוב אחריהם כדי לגלות את האמת.

היחסים האלה מסתבכים יחד עם נתי, השותפה של נינה לדירה, עתודאית בת 18 שמתלהבת מכל דבר שהיא רואה בטכניון; אודליה, שותפה נוספת, היא בתולה שמרגישה שהיא מזדקנת ואין לה תקווה. ובנוסף גם עםארי, השכן מלמטה, הלומד ארכיטקטורה כדי להרשים את אבא שלו, ומחפש רעיון לפרויקט אבל נרדם בכל מקום ודיוויד, עורך עיתון הסטודנטים שמסתכל קצת מלמעלה על כולם.

דרך היחסים האלו נוצר מתח, שנוכח בעיקר במקום כמו הטכניון, מתח שבין המדעים המדויקים לרגש. ערב קריר ושקט של פתיחת סמסטר אביב, עוסקים גיבורי הספר בענייניהם: ארי בוהה בספר ארכיטקטורה ולא מבין מה לו ולזה, נתי מתוודעת לראשונה לשבילי הטכניון ומבושמת מכמות הטסטוסטרון שבאוויר, אודליה מוכת־האכזבות צופה בדייט שלה מבחין בה ונעלם, ערן מתכונן לסמסטר החדש ומנסה לחבב את הסטודנטים שלו, דיוויד סוגר ברגע האחרון עוד גיליון של עיתון הסטודנטים, ונינה חוזרת לקמפוס במונית מנופש עם המאהב הנשוי שלה, וזקוקה לנס. רומן ביכורים צעיר ורענן, החושף לראשונה את חיי הסטודנטים במוסד הטכנולוגי הנחשב, טווה ושוזר את עלילות הדמויות אחת בשנייה ביד עדינה, ומשלב בין הנדסה ורגש בחייהן האישיים עד כי הם דרים בספר זה בשכנות טובה מאי פעם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן