news08.net/ads.txt

על הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין את בנימין

הרב אפרים זלמנוביץ, הרב הראשי מזכרת בתיה, קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין, להטיל את הרכבת הממשלה על שני הטוענים לכתר כאחד. עליהם להיכנס לבידוד עד שיצא מהחדר עשן לבן. בעת הזו חובה להקים ממשלת חירום לאומית שתכלול גם את הדתיים וגם את האזרחים הערבים הנאמנים למדינה ישראל כמדינת יהודית, במטרה להשיג פיוס לאומי.

הקפדה על לשון נקיה תסלול את הדרך להרכבת ממשלת רצון טוב. ממשלה שבכוחה לחבר פלגים וזרמים ומגזרים. כל אחד מהניצים הפוליטיים ישים את האגו בצד. ימחל על כבודו. יסלח לבן שיחו על כל הרפש שזרק בו במהלך הקמפיינים במחילה גמורה ויקיים את המאמר (עירובין כ”א ב’) “הנעלבים ואינם עולבים השומעים חרפתם ואינם משיבים עליהם הכתוב אומר (שופטים ה’ ל”א) “ואוהבי כצאת השמש בגבורתו” (שבת פ”ח ב’). יבואו לשולחן המשא ומתן עם לב נקי ותמים ונפש חפצה וירכיבו ממשלה בהסכמה הדדית.

אמר רב יהודה אמר שמואל: בשעה ששלמה המלך תיקן עירובין ונטילת ידיים, יצאה בת קול ואמרה (משלי כ”ג ט”ו) “בני אם חכם לבך ישמח לבי גם אני” (עירובין כ”א). מצוות עירוב באה לסמל את החיבור בין בני האדם על בסיס שוויוני. הלכה המתקיימת בשבת קודש. יום השוויון השבועי. יהודים מתכנסים בבתי כנסת לתפילה במניין בהם כל אחד שווה לרעהו שוויון מחלט. ומצוות נטילת ידיים מורה על הגיינה אישית המונעת מבאי בית הכנסת להפיץ או להידבק חלילה במחלות או מרעין בישין. ידיים עסקניות הן ונוגעות מבלי משים במקומות מזוהמים. לכן חז”ל חייבו ליטול ידיים לפני אכילת פת.

על בנימין נתניהו לכהן ראשון ברוטציה. אם לא כן, נמצא שראש הממשלה מכהן הודח על ידי רשות האכיפה בניגוד לדעת רוב העם ובניגוד לחוק. הן חזקת חפות עומדת לו, כל עוד לא הוכחה אשמתו. אין בכך צדק או תבונה. החוק מתיר לו להמשיך בכהונתו אם העם בחר בו. פסילה אישית פוגעת באימון הציבור ברשות האכיפה ומערערת את יסודות הדמוקרטיה. חז”ל אמרו מעלין בקודש ואין מורידין. כל ילד שלמד גמרא בתלמוד תורה, יודע את הכלל הפשוט והיסודי: שנים אוחזים בטלית. זה אומר אני מצאתיה וכולה שלי וזה אומר אני מצאתיה וכולה שלי יחלוקו (ב”מ ב’ א’). כלל חשוב זה הוא מכללי היסוד של המשפט העברי.

הדחיפות בהקמת ממשלה נובעת מהעובדה שאחרי סבב שלוש מערכות של בחירות אנחנו ניצבים מול עם שבחר שלוש פעמים באחדות. אמר לא לפילוג! הציבור מצפה לממשלה יציבה שתמגר את נגיף הקורונה, תביא שקט לתושבי הדרום, ותבנה משטר נשיאותי העתיד לייצב את השלטון בישראל.

מפגש היסטורי ארע במצרים לפני כ- 3500 שנה, בין שני מלכים. אחים. יהודה ויוסף. ויגש אליו יהודה ויאמר בי אדוני ידבר נא עבדך דבר באזני אדוני ואל יחר אפך בעבדך כי כמוך כפרעה” (בראשית מ”ד ח”י). המדרש רבה (צ”ג ב’) מביא את הפסוק מתהילים (מ”ח ה’) “כי הנה המלכים נועדו עברו יחדיו”. נועדו – התחברו. הגיע הרגע שמריבה קשה זו בין בני אב אחד תיעצר כאן ועכשיו. אחרי נתק מוחלט בן 22 שנים הגיע העת להניח את משקעי העבר ולשוב ולהתאחד.

כדי להציל את בנימין, הבין יהודה שאין מנוס ועליו להתקרב ליוסף ולשכנע אותו לשחרר את אחיו. לשם כך עליו למחול על כבודו יען כי אי אפשר לאדם לבוא בבחינת הדעת לקשר ולחבר איזה התחברות קדושה כי אם יקטין עצמו תחילה (מאור ושמש). משמע, היתכנות למפגש בין שני הטוענים לכתר תבוא אחרי שכל אחד מהם יתיר נדריו בפני רב מוסמך וימחול על כבודו.

מנהג בישראל שיהודי מופיע בערב ראש השנה או יום כיפור בפני בית דין שהוקם לשם כך ומתיר כל נדריו. גם מתחייב שבשנה החדשה, בהן צדק, מילה שלו תהיה מילה. זו הצהרה הנובעת מלב טהור הנדרש למחיקת כל הנדרים, הנידויים והחרמות. המתיר את נדריו אומר: לו ידעתי לפני הבחירות שהעם בחר ממשלת אחדות, לא הייתי מקבל על עצמי את כל הנדרים והחרמות והנידויים שקבלתי על עצמי ואני מבטל אותם למפרע.

גדולים מעשה אלוהינו. במהלך החיים הוא מביא עלינו אירועים כמו מגיפת הקורונה ועלינו להתבונן ולהבין שהכל לטובה. אות מהשם יתברך שמו ויתעלה אלא שמחמת קוצר שכלנו ומאוויינו היצריים טח עינינו מראות שסטינו מדרך האמת (מאור ושמש פ’ ויגש). אברהם אבינו לימד אותנו להתבונן באירועים, הן החיוביים והן השליליים, אותם אנחנו חווים במהלך חיינו ולהבין מה נדרש מעמנו, כמאמר הנביא מיכה (פ”ו ח’) “הגיד לך אדם מה טוב ומה ה’ דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוהיך”.

הנגיף הזעיר מלמד אותנו לפקוח עיניים. להפנים את העובדה שכולם נבראו בצלם אלוהים. כולם שווים לפני האל. אין אחד מעל השני. כל אחד תלוי בשני. מצווה לדאוג לשני. גם אם חברך חלה יתכן חלילה שגם אתה לא תימלט נפשך מהקורונה. נמצא שהפחד מהמחלה מאחד את האנושות. ה’ אחד. שמו אחד. הכל קשור בכל, תחת כיסא כבודו. ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש צריכים לחנך שכל מחלה אינה פוגעת רק בגוף אלא מורה על הצורך בתיקון המידות ושינוי בהתנהלות. בסבבי הבחירות חטאנו בפילוג ושיסוי לשון הרע רכילות ועוד חטאים גדולים, לכן צריך למלא לבנו באהבת הבריות ולהתפלל לבורא עולם שיסיר השנאה מקרבנו ויתיר לנו את הפלונטר הפוליטי ותקום ממשלת אחדות.

חומרת המצב במדינה; הפלונטר הפוליטי ונגיף הקורונה, אמורים להוביל כל בר דעת להבנה שזה לא זמן מתאים לסבב רביעי של בחירות. בורא עולם מחייב אותנו ללמוד מכל דבר כל העת. לדוגמא; מהמלחמה למיגור נגיף הקורונה נלמד שהשגת החסינות מפניה תתכן רק בשיתוף פעולה בין הבריות. אגואיזם אאוט. ערבות הדדית אין. שמירה על הגיינת הידיים וניקיון הפה. האדם יצור חברתי ומיום ליום נעשה יותר ויותר תלוי בהתנהלות השני. כדי לא להיחשף לנגיף חובה ליטול ידיים ולשמור על הגיינת הפה והלשון. אין מנוס מדאגה גם לשני. אם לא כן לא נשרוד חלילה בעולם הזה. לא בכדי אמרו חכמים: ישראל ערבים זה לזה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן