news08.net/ads.txt

פסיפס משותף לתלמידים יהודים וערבים בלוד

פרויקט ראשון מסוגו שיזם אגף הנוער של מוזיאון ישראל, ליצירת חיבור בין התלמידים באמצעות פרויקט יצירת פסיפס משותף

למעלה מ200 תלמידים מארבעה בתי ספר יהודים וערבים בלוד השתתפו בפרויקט ראשון מסוגו בעיר בסימן ‘לימוד משותף’.

הפרויקט הייחודי בו השתתפו ביה”ס היסודיים גני יער ואל זהארה וחטיבות הבינים אורט לוד למדעים (לדוברי ערבית) והקריה למנהיגות ומדעים אורט לוד (לדוברי עברית) מעודד יצירת קשר ודיאלוג ומחבר בין ילדים דוברי ערבית וילדים דוברי עברית דרך היצירה המשותפת.

היוזמה להזמין את תלמידי העיר לוד לפרויקט הלימוד המשותף נולדה באגף הנוער של מוזיאון ישראל, בעקבות המהומות בלוד במאי 2021.

לדברי אלדד שאלתיאל, אוצר בכיר ומנהל מחלקת חוגים באגף הנוער: “לנו באגף הנוער, יש ניסיון של  30 שנים בפרויקטים של קרוב לבבות, שנצבר אצלנו. אני נרגש מההצלחה של הפרויקט הזה שאני מקווה שהוא רק הראשון ואנחנו כבר בונים תוכנית למפגשים עם בתי ספר נוספים, בשנה הבאה”.

מנכ”ל מוזיאון ישראל, דניס וייל בירך בטקס סיום הפרויקט ב”מרכז הפסיפס” לוד: ” החזון שלנו במוזיאון ישראל הוא להיות בית מאחד ומחבר לבני כל התרבויות, ללא הבדל דת, שפה, או לאום. אני מקווה שהפרויקט הזה הוא תחילתו של קשר ויצירה שילכו ויתגברו, בין הילדים ובני הנוער בעיר לוד ודרכם למעגלים רחבים יותר בקהילה”.

דיאנה מרציאנו, מחנכת כתה ד’ בבי”ס גני יער, אמרה, “מכיוון שאנו עיר מעורבת זה פרויקט מאד חשוב לנו, זו פעם ראשונה שהילדים נפגשו עם ילדים דוברי ערבית, הצלחנו להתגבר על מחסום השפה, החיבור בין הילדים היה בתנועות ידים. לאט לאט נוצר קשר, התחילו להכיר שמות ולתקשר. חשוב לי לציין את הנוכחות של ההורים במפגש המסכם, זה לא מובן מאליו שרובם הגיעו לכאן הערב”.

שירין, מנהלת ביה”ס אל זהארה סיכמה, “כשראיתי את התלמידים מכינים פסיפס יחד, זה נתן לי תקווה, אני מאמינה שהילדים האלה יצרו לנו עתיד של חיים משותפים…קיבלנו טלפונים מהורים ששאלו אם הפרויקט ממשיך וגם פנו אלי תלמידים אחרים שלא משתתפים בפרויקט הפסיפס המשותף וביקשו להצטרף”.

צילום: בני מאור, דוברות מוזיאון ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן