news08.net/ads.txt

צדו בזים וקשרו את רגליהם: בית המשפט השלום בקרית גת גזר קנסות כספיים בסך 30,500 ש”ח

בית משפט השלום בקריית גת גזר על שלושה תושבי הדרום מהיישובים תל שבע ושגב שלום, קנסות כספים בסך מצטבר של 30,500 ₪ בגין צייד לא חוקי של בזים, עוף דורס המוגדר כערך טבע מוגן על פי החוק בישראל.

צילום רשות הטבע והגנים

מכתב האישום עולה כי השלושה עסקו יחדיו בינואר 2019 בצייד בז ציידים, באמצעות שימוש ביונה קשורה כפיתיון ללכידת הבז. בנוסף בביתו של אחד הנאשמים נמצא בז מדברי צעיר המוחזק בניגוד לחוק בתוך ארון וקשור ברגליו. השלושה הורשעו בעבירות של צייד חיית בר מוגנת ללא היתר, ופגיעה בערך טבע מוגן וכן בהחזקה של ערך טבע מוגן.
על כל אחד משלושת הנאשמים נגזרו בנוסף גם מאסר על תנאי לתקופה של שישה חודשים מיום גזר הדין למשך שנתיים שלא יעברו עבירה דומה וכן התחייבויות כספיות בסך 13,000 ₪ לכל נאשם להימנע מעבירות אלה למשך שלוש שנים.
את הדיווח הראשוני על אירוע הצייד קיבלו פקחי רשות הטבע והגנים מצפר שזיהה את העבירה בזמן אמת.
לדברי עו”ד שי פרץ התובע הראשי של רשות הטבע והגנים, “המדובר בעבירות אשר יש בנקיטה בסנקציה כלכלית משמעותית, כדי למגרן או למצער לצמצמן. נכון החליט בית המשפט עת הטיל קנס משמעותי לצד ענישה צופה פני עתיד על הנאשמים התיק זה”.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי “צייד והחזקת חיות בר בניגוד לחוק הן עבירות חמורות הפוגעות בחיות הבר ובטבע היפה והמיוחד של ישראל ויש להחמיר בענישה כחלק ממאמצי האכיפה וההרתעה. מדובר בבזים נדירים המצויים בסכנת הכחדה ותופעת הצייד היא אחד הגורמים להכחדתם. רשות הטבע והגנים תמשיך לפעול על מנת לצמצם ולמגר תופעות אלה המתבצעות בניגוד לחוק וקוראת לציבור לדווח לה על כל חשד לצייד לא חוקי והחזקה בניגוד לחוק של חיית בר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן