news08.net/ads.txt

ראש הממשלה הנחה לבצע צעדים לחיזוק המשילות והביטחון האישי בלוד

בהמשך לפנייתו של ראש העיר יאיר רביבו, לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לגבש תוכנית לאומית למיגור האלימות בלוד, הנחה ראש הממשלה לבצע שורה של צעדים מתמשכים ועקביים במעורבות ממשלת ישראל לחיזוק הביטחון האישי והגברת המשילות בעיר. 

בתוך כך, התקיים ביום שני השבוע סיור בלוד וברמלה ודיון בן שלוש שעות במתנ”ס גני אביב, בהשתתפות עו”ד רונן פרץ, מ”מ מנכ”ל משרד ראש הממשלה, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה מהמחוז ומהמרחב, ראש עיריית רמלה מיכאל וידל ונציגי משרד הממשלה. 

ראש העיר , יאיר רביבו הציג את הדרישות אשר נענו בחיוב, החשובות שבהן – המשך ביצוע פעילות ממוקדת במגזר הערבי בעיר לאיתור האמל”ח והנשקים הבלתי חוקיים בצד המשך תגבור הכוחות והנוכחות המשטרתית בכל העיר, מלחמה כלכלית בעסקים ובתופעת החשבוניות הפיקטיביות בהם מעורבים גורמי פשע בשילוב כוחות של מס הכנסה ויחידת יהלום, הפסקת שיכון משת”פים בעיר והוצאתם מלוד, וכן שילוב זרועות בין משרדי הממשלה בתחומי הרווחה, החינוך, הכלכלה, החקלאות, איכות הסביבה, התחבורה, המשפטים ודרישה מהמשרד לשוויון חברתי ומהממשלה להעניק לערים לוד ורמלה מעמד של ערים בעדיפות לאומית א’.  

ראש העיר הוביל את הדיון באסרטיביות ובמקצועיות רבה, תוך הצגת בקיאות יוצאת דופן בכל הנושאים שהועלו ומול כל נציגי משרדי הממשלה. בדבריו הגיש רביבו כי יש לראות את לוד רמלה בכפיפה אחת, כשתי ערים מעורבות, דומות ושכנות במרכז הארץ. “אני קורא להשקעה ממשלתית רחבת היקף כדי שנוכל יחד להשאיר את האוכלוסייה הוותיקה והטובה ולמשוך אלינו אוכלוסייה חדשה ומבוססת לקראת תנופת הפיתוח האדירה ותוספת של עשרות אלפי יחידות דיור במסגרת הסכמי הגג בשתי הערים. ממשלת ישראל צריכה לתת עדיפות לפריפריה החברתית שאותה יש לחזק, אין כבר פריפריה גיאוגרפית, לוד ורמלה בפריפריה החברתית וצריך להעניק לשתי הערים מעמד של ערים בעדיפות לאומית א'”.

עוד ציין ראש העיר כי יש בישראל בכלל ובלוד ורמלה בפרט משטרה מצוינת וקרא לחזק את המשטרה לא רק בכוחות, אלא גם באמירות תומכות. “אני קורא לכל נבחרי הציבור, חובתנו לחזק את המשטרה ולאפשר לה לעשות את עבודתה”.

“תודתי לראש הממשלה על האוזן הקשבת ועל הנכונות לסייע לשתי הערים במאמצים משותפים אלה,  למ”מ מנכ”ל משרד ראש הממשלה על הדיון התכליתי והממצה, לעמיתי מיכאל וידל על השותפות, לגורמי המשטרה, לסגניי ולחברי מועצת העיר שהשתתפו בדיון”.

עו”ד רונן פרץ, מ”מ מנכ”ל משרד ראש הממשלה, ציין בדבריו כי ראש הממשלה נתניהו העביר לפני מספר שנים החלטת ממשלה לחיזוקה של העיר לוד. “נושא הביקור והדיון היום הוא בסוגיה אחת של המשילות וחיזוק הביטחון האישי בשתי הערים, לוד ורמלה. נמשיך לעמוד לצד שתי הערים ובאים לסייע בשיתוף כל משרדי הממשלה יחד. המסקנה בראש ובראשונה היא להקים שולחן עגול ולשלב את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, לקיים ישיבות עבודה סדורות וקבועות כדי לוודא שהתוכנית יוצאת לפועל. כרגע הדגש הוא בנושא הביטחון האישי וכבר בוצעו פעולות משמעותיות בנושא”.

ואכן, כפי שכבר פורסם, תוגברו לאחרונה מערכי המשטרה ומתקיימת פעילות מבצעית מוגברת לתקופה שלא הוגבלה בזמן, תוך פריסת כוחות סיור, לוחמי מג”ב, תנועה, וכן יחידות מיוחדות שפועלות באופן גלוי וסמוי. כמו כן, בעיר הוקמה מפקדה משימתית הכוללת תוספת של 114 שוטרים שיפעלו בלוד 24 שעות ביממה.

פעילות המשטרה תתמקד במספר צירים במקביל- לחימה בפשיעה בחמורה, חיפוש סמים מסוכנים ואמצעי לחימה המוחזקים באופן בלתי חוקי וטיפול בעבירות תנועה חמורה ובנסיעה המסכנת חיים ברחובות העיר. בנוסף, תבצע המפקדה אכיפה כלכלית ממוקדת נגד בתי עסק המבצעים עבירות הפוגעות באיכות החיים של האזרחים.

בסיכום הדיון הוחלט כי ועדה בין משרדית תמשיך ותלווה את הערים לוד ורמלה תוך ביצוע מעקב ובקרה אחר יישום ההחלטות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן