news08.net/ads.txt

תושבי ברנר לא מוותרים: “גופי התכנון חייבים להגן על הציבור”

לקראת דיון מכריע בוועדה המקומית לתכנון ובנייה שורקות על הקמת מפעל שישתמש ויאחסן חומרים המסוכנים מאמוניה בסמוך לביה”ס האזורי ולבתי תושבים, הוגשה התנגדות נוספת לוועדה המפרטת מדוע בניית המפעל תהיה בניגוד להוראות ותהווה מטרד מסוכן. 


מטה מאבק תושבי ברנר והסביבה, באמצעות משרד עו”ד כהן וילצ’יק ושות’, הגיש השבוע לוועדה המרחבית לתכנון ובנייה שורקות התנגדות נוספת לבקשת היתר בניה של מפעל תדיראן סוללות בשטח הסמוך לקיבוץ גבעת ברנר. בהתנגדות הנוכחית, המצטרפת להתנגדות קודמת, טוענים התושבים שהקמת המפעל סותרת את התוכניות המקוריות לקרקע אשר ביקשו למנוע באופן חד משמעי שימושים בעלי פוטנציאל לסכנה.

ההתנגדות מחזקת טיעונים קודמים הכובלים כי הבקשה לבניית מפעל המשתמש ומאחסן חומרים מסוכנים בסמיכות לשטחי מגורים, מסחר, מוסדות חינוך ומבני ציבור, איננה עומדת בדרישות משרד הגנת הסביבה ותיצור מפגע בטיחותי וסביבתי מסוכן שעשוי להיות בכייה לדורות. 

כאמור, זו התנגדות שנייה המוגשת מצד התושבים (הקודמת על ידי עו”ד חיה ארז) אשר מפרטת בטיעונים רבים ושונים מדוע החלטה מצד וועדות התכנון על בניית מפעל בשטח המיועד תהיה בניגוד גמור לתוכניות המקרקעין ולמדיניות הממשלה. יש לציין כי להתנגדויות התושבים, הוגשה בימים האחרונים התנגדות נוספת מטעם המועצה האזורית ברנר באמצעות עו”ד מיכה גדרון.  

“לפני כחודש, במפעל דומה עם חומרים מסוכנים פחות, נהרגו ונפגעו אלפי אנשים בהודו בשל תקלה שהובילה לדליפת חומרים מסוכנים בלב אוכלוסייה. המחזות המזוויעים (זהירות תמונות קשות) שהגיעו משם של אנשים נופלים האחד אחרי השני, של ילדים מפרכסים מפונים לביה”ח, בקלות יכולים לחזור גם כאן. זו לא שאלה של ‘אם’ אלא של ‘מתי”. אמרה הדר אונה, יו”ר מטה המאבק. “אסור לאפשר למפעל שכזה להתקיים במרחק של מאות מטרים בודדים מאלפי תלמידים ותלמידות. האחריות תהיה על כתפיהם של האנשים שיכלו למנוע את הקמת המפעל ממש עכשיו ולהרחיקו למקום מבודד.” 

“גופי התכנון והמשרד להגנת הסביבה חייבים לפעול באחריות ולהגן על הציבור.” הוסיפה ד”ר גלית אינברט, מומחית למדיניות סביבה המייעצת למטה המאבק. “זהו מפעל ייחודי שמבדיקות שעשינו נמצא בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר והוא צפוי להתרחב, להשתמש, ולאחסן למעלה מ- 100 טון חומרים מסוכנים תוך שינוע אינטנסיבי לאזור. הקמתו באזור מאוכלס ומצופף תחשוף עשרות אלפי אזרחים בישובים הסמוכים ובאזור המסחר והבילוי ‘עקרון 2000’ לסכנה ממשית במקרה של תקרית ואירוע חומרים מסוכנים. על הרגולטור למנוע הקמתו בלב אוכלוסייה ללא הנחות שיבואו על חשבון שלומם ובטיחותם של תושבים ומבקרים באזור.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן