אירוע חריג: דליפת שמן מהדוברה האמריקאית מול חופי אשדוד

בוצעו פעולות לאיטום הדליפה לים, ונעשות פעולות הכנה לקראת הכנסתה לנמל והוצאתה מהים.

המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי התגלתה מול חופי אשדוד דליפת שמן ממכל השמן ההידראולי של דוברה אמריקאית שנגררה מחופי עזה ביום חמישי האחרון

 

 

המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי התגלתה על ידי חברת החילוץ דליפה בדוברה ממונעת במרחק של כ-2 ק”מ מערבית לנמל אשדוד.

עם קבלת ההודעה מנציג כלי השייט על הדליפה וסכנת זיהום הים, מפקחי הגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה יצאו לאזור ובמקביל הורו על הפעלת אמצעי טיפול למניעת זיהום ים.

הדוברה האמריקאית שאורכה כ-20 מטר, שהיוותה חלק מהמזח ההומניטרי ושקעה מול חופי עזה ביום ד’ האחרון, ונגררה לאזור העגינה שמול נמל אשדוד ביום ה’ האחרון (6.6) כשהיא שקועה ברובה.

 

 

על פי החשד, מקור בדליפה הוא בנשם של מכל של שמן הידראולי. עם הגעת מפקח הגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה וקבלן ימי, אותרו במקום כתמי שמן ספורדיים המוערכים בעשרות ליטרים של שמן.

הדוברה שקועה במצב מאונך כשרק כ-2 מטרים ממנה בולטים מעל פני המים, כאשר היא הוקפה בחוסמים וסופגים, וכן בוצעו פעולות לאטום את הנזילה והופסקה הדליפה לים. במקביל, נעשות פעולות הכנה להצפתה, ובהמשך הכנסתה לנמל והוצאתה מהים.

נציגי מהמשרד עומדים בקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים, ומוודאים כי מבוצעות פעולות פיקוח והנחייה מקצועיים של פעולות הספיגה והטיפול בזיהום הים. המשרד להגנת הסביבה יעדכן בהמשך במידת הצורך.

 

◼️ לקבוצת חדשות  אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עמיר ארד, המשרד להגנת הסביבה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן