news08.net/ads.txt

אפרים סידון ודני קרמן נפגשו עם מתנדבים וקוראים בעלי צרכים מיוחדים לשיחה ספרותית

הספרייה המרכזית של רחובות בניהולה של רשת חוויות אירחה את מתנדבי פרויקט “קריאה בהנאה” ואת חברי פרויקט “מעגלי קריאה” למפגש מרתק עם אפרים סידון ודני קרמן, שניים מהיוצרים הבכירים בישראל. שני הפרויקטים עוסקים בעידוד קריאה, וככאלה, זוכים לתמיכה ולבית חם בספריות ברחבי העיר.

את הפרויקטים מובילה תנועת של”מ (שירות לאומי למבוגר), כאשר “קריאה בהנאה” פועל במרבית בתי-ספר היסודיים בעיר ובמסגרתו נפגשים מתנדבי של”מ עם תלמידי כיתות א’-ב’ ומכירים להם את עולם הספר וההנאה ממנו, בעוד “מעגלי קריאה” הינו פרויקט ייחודי לעידוד קריאה בקרב מבוגרים עם צרכים מיוחדים, הפועל באמצעות מתנדבים, במטרה להעניק חוויית קריאה ולהקנות מיומנות של קריאה והבנת טקסט.

כולם נהנו ממפגש מרתק עם הסופר אפרים סידון והמאייר דני קרמן, יוצרים מוכשרים ביותר שאחראים לחלק לא מבוטל מנכסי צאן הברזל של הספרות והתרבות הישראלית”, מסרה סיגל לוי בן-ישי, מנהלת אגף הספריות ברשת חוויות: “במהלך המפגש חלקו היוצרים עם הקהל בדיחות ספרותיות ואפיזודות ממפגשים קודמים. דני קרמן אייר תוך כדי המפגש והמחיש איך יוצרים הומור באיורים וכיצד מעבירים מסרים שונים באמצעות איורים”.

עוד סיפרה: “אפרים סידון דיבר על החשיבות והכוח של ספרות פוליטית לילדים – במובן שהיא מחנכת לערכים שאנו רוצים לקדם כגון סובלנות וקבלת האחר ושניהם דיברו על תהליך העבודה המשותף של מאייר וסופר. חשיבות עידוד הקריאה בכל גיל היא נר לרגלינו, ובנוסף לפעילות השוטפת של רשת הספריות בנושא, אנו מסייעים ככל יכולתנו לפרויקטים עירוניים בתחום הקריאה, הן בליווי וסיוע בבחירת החומרים הספרותיים והן בהשאלת הספרים למתנדבים בפרויקטים השונים.

“בנוסף, לצורך העשרת המתנדבים אנו מקיימים בספריה מפגשים ייעודיים עבורם, שנקבעים בתיאום עם רכזות הפרויקטים. בשנים האחרונות, בנוסף למפגשים החודשיים של חברי “מעגלי קריאה” בספרייה, הם משתלבים גם בהרצאות ובמפגשים עם הסופרים והרווח הוא כפול, הן בעצם החוויה המשותפת והן בתוכן עצמו שמתבטא אחר כך בתכנית הקריאה שנבנית עבורם. היה מרגש לראות את ההנאה והצחוק שעורר הערב עם היוצרים, שההומור ביצירות המשותפות והנפרדות שלהם מדבר אל ילדים ומבוגרים כאחד”.

  

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן