news08.net/ads.txt

המועצה הדתית ביבנה: האם דורון מלכה או מאיר בן הרוש יצליחו לרשת את הכסא של יצחק מוסאי?

הקרב על התפקיד הבכיר במועצה הדתית החל. האם דורון מלכה או מאיר בן הרוש יצליחו לרשת את הכסא של יצחק מוסאי? ימים יגידו. בינתיים, מי שהגיש שאילתה בנושא הוא האופוזיציונר משה חזות

בקרוב מאוד ייערכו הבחירות למועצה הדתית ביבנה ונראה כי הקרב על התפקיד הנחשק כבר החל. מועצת העיר תבחר שישה נציגים למועצה הדתית ורב העיר יבחר נציג אחד – כך שהמועצה תמנה שבעה חברים. חברי המועצה הדתית הנבחרים יתכנסו ויבחרו מתוכם את יו”ר המועצה. כבר כעת ברור כי ישנם שלושה מעומדים מובילים לתפקיד היו”ר: הנוכחי – יצחק מוסאי, חבר המועצה דורון מלכה ומאיר בן הרוש. על הנייר , רוב הסיכויים הינם של דורון מלכה חבר מועצת העיר, האוחז בתואר ראשון במשפטים, חבר וגזבר המועצה הדתית לשעבר בהתנדבות, מחזיק תיק העסקים הקטנים והבינוניים בעיר, פעיל בקהילה ומתנדב במספר עמותות ביבנה. מלכה ידוע כבעל קשרים מצוינים עם רב העיר ובזמן כהונתו כגזבר המועצה הדתית שימש אוזן קשבת לעובדי המועצה והמשגיחים – ואף ניסה לגשר בינם לבין ראש המועצה. מעבר לכך, מלכה אהוד ומקובל על מגזרים רבים בעיר וככל הנראה קיימת הבטחה קואליציונית בנושא.

גם למאיר בן הרוש סיכויים טובים להיבחר למשרה. בן הרוש הוא נציג מפלגת העבודה בעיר. הוא אזרח עובד צה”ל, בתפקיד מנהל תובלה. הוא מעורה ומעורב שנים בפוליטיקה המקומית, אדם עם לב רחב אשר פעל במשך השנים למען התושבים. בן הרוש התמודד בעבר על ראשות העיר אולם לא הצליח לגבור על יכולותיו של גוב ארי. יותר מכך, בבחירות האחרונות לא הצליח אפילו להיבחר למועצת העיר – ונראה שיהיה לו קשה לקבל את התפקיד, למרות יכולותיו המשובחות.

ההנחה היא שהמועמד השלישי, יצחק מוסאי ייאלץ להיפרד מהתפקיד. מוסאי משמש כיו”ר המועצה הדתית מעבר לקדנציה אליה נבחר, קרי עוד שנה וחצי של כהונה בשל המצב הפוליטי במדינה – שהביא לקיפאון במינויים. לא מכבר כתבנו על התנהלות קשה, לכאורה, מול עובדי המועצה הדתית, ואף הבאנו את קולותיהם של תושבים שהתלוננו על התנהגות לא ראויה כלפיהם מצד המועצה הדתית, במקרים שונים. מוסאי נמצא בסכסוך ממושך עם רב העיר, התקשורת ביניהם אינה טובה בלשון המעטה, התנהלותו כלפי הרב כללה אי התייעצות עם הרב אף בנושאי הלכה – דבר שפעמים רבות יכול היה לעורר בעיות ואם זה לא מספיק הרי שידוע לנו כי לאחרונה התקשורת עם הממונים עליו בעירייה לקויה. אגב, יש האומרים כי מדובר במינוי פוליטי גרידא.

 

מי שהגיש שאילתה בנושא המועצה הדתית הוא האופוזיציונר המוערך משה חזות שכתב לראש העיר צבי גוב ארי: “בשעה טובה זכינו להקמת ממשלה חדשה, ולמינוי שרים שונים – מה שעיכב את בחירת הנציגים ויו”ר המועצה הדתית. כיום המועצה הדתית מתפקדת עם נציגים ויו”ר מתמשך למעלה משנה וחצי וזאת בגלל מערכות הבחירות שפקדו אותנו. כעת שיש שר דתות חדש, מועצת העיר תצטרך לבחור נציגים למועצה ע”פ המפתח הנ”ל: לפי החוק, 45% מחברי המועצה הדתית ממונים על ידי השר לשירותי דת, 45% על ידי מועצת הרשות המקומית ו־10% על ידי הרב הראשי בעיר. אם הגופים אינם מגיעים להסכמה על מינוי כל חברי ההרכב, מתבטל הצורך במינוי הרכב, והשר בוחר שני ממונים מטעמו לנהל את המועצה הדתית”.

חזות הוסיף: “העיר גדלה והתרחבה, נוספו שירותי דת שונים ומגוונים. חייבים לבחור נציגי מועצה אפקטיביים שיתנו מענה הולם, ושירות טוב, לציבור הולך וגדל בעירנו. אין ספק כי לנהל מערכת בסדר גודל כזה צריך הבנה, ידע רב, יחסי אנוש, ניסיון מקצועי, עם יכולות מקצועיות מוכחות ורגישות לאנשים. דעתי האישית שראש המועצה הדתית צריך להיות מקצועי ולא פוליטי, וייבחר על ידי ועדת איתור. צריך לנתק את הפוליטיקה ממינוי של הרכב המועצה הדתית. יש לכולנו פניות מגורמים שונים שמבקשים להיבחר לתפקיד, כולם טוענים שהם נתמכים ע”י ראש העיר ו/או גורמים אחרים”.

בתום דבריו ביקש חזות מענה לשאלות הבאות: 1. האם הנושא יובא לדיון בישיבת מועצת העיר הקרובה? ובאיזה אופן יבחרו הנציגים? 2. האם יש הסכם קואליציוני ו/או הסכם כל שהוא עם מאן דהוא על בחירת נציגים ויו”ר המועצה הדתית? 3. האם הבטחת לאדם מסוים את תפקיד יו”ר המועצה? 4. האם הבחירה של הנציגים ויו”ר המועצה תעשה בתיאום עם הרב הראשי ו/או עם השר. 5. האם לא הגיע הזמן לבטל את המועצה הדתית ולהעביר את האחריות לאספקת שירותי הדת למחלקה בעירייה?”. כמו כן ביקש חזות את התשובה בכתב ולהקריאה בישיבת המועצה בהתאם לסעיף 36 א לפקודת העיריות. אנחנו נעקוב.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן