כנס “נשים מספרות מלחמה” בקיבוץ דורות  

הכנס הוא חלק מתערוכת “נשים מספרות מלחמה” אותו יזמה עמותת עדן מתוך טראומת ה-7 באוקטובר | התערוכה מבקשת להנציח ולתת קול לטראומה, לריפוי ולתקומה, מנקודת מבט נשית | עמותת ‘עדן’ מתמחה בטיפול בפוסט טראומה בנערות ונשים ופועלת בעוטף עזה

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: עמותת עדן קיימה את כנס “נשים מספרות מלחמה”

הכנס נערך בקיבוץ דורות שבעוטף עזה, במעמד שר הרווחה יעקב מרגי, חברות הכנסת מירב בן ארי ואפרת רייטן, ראש מועצת שער הנגב יוסי קרן ואבי שמריז, אביו של אלון שמריז ז”ל.

הכנס אותו יזמה העמותה מתוך טראומת ה-7 באוקטובר, הוא חלק מפרויקט “נשים מספרות מלחמה” שמציב במרכז את סיפורן של הנשים במלחמת חרבות ברזל.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי אמר בכנס

: “באתי לברך אתכם על הכנס החשוב הזה – “נשים מספרות מלחמה” שקורה כאן בעוטף עזה, באזור שהתרחש הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר. במלחמה הזאת נוכחנו לראות הרבה גיבורים וגיבורות. כשר הרווחה אני רוצה להעלות על נס את פועלם של העובדות הסוציאליות הגיבורות שמהרגע הראשון נרתמו למשימה, חלקן פונו בעצמן מבתיהם או בני זוגם נקרא לצו 8, וסייעו לתושבי העוטף שעברו את הנורא מכל! במלונות המפונים, במוקד משפחות הנעדרים, במסירת הודעות מרות למשפחות הנרצחים ועוד. וגם בימים אלו הן ממשיכות ללוות ולסייע ליתומים והיתומות ולמשפחות החטופים ולחטופים שחזרו מהשבי. אלה הגיבורות שלי שמספרות את סיפור המלחמה”.

עוד הוסיף השר מרגי: “הנערים והנערות קרובים לליבי, כל מי שעוסק בתחום הזה – אני מצדיע לו. משרד הרווחה רואה חשיבות רבה בטיפול בנערות נפגעות בטראומה, ובמיוחד אחרי ה-7 לאוקטובר. הקצנו לכך תקציבים ומשאבים רבים מפרוץ המלחמה ואנו נמשיך להשקיע משאבים רבים לכך, כי ההשלכות של אירועי ה-7 לאוקטובר ילוו אותנו לאורך שנים, והטיפול בטראומה הוא נדבך חשוב ומשמעותי בהליך השיקום של העוטף. משרד הרווחה ימשיך ויעמיק את שיתוף הפעולה עם עמותת ‘עדן’, שפועלת כאן בעוטף עזה למען מטרה חשובה זו”.

 

מנכ”לית עמותת עדן, רונית אטואן שובל: “אנו גאות לסייע לנשים להסיר מעליהן את האשמה החברתית ולגייס את הכוחות שקיימים בתוכן לתהליך אישי מרפא ומצמיח. אנחנו פועלות מתוך האמונה שנערות ונשים לא אשמות במה שקרה להן. הן לא אשמות בפגיעות מיניות שעברו, הן לא אשמות אם נולדו לעוני, הן לא אשמות על שהגיעו לפסטיבל נובה או גרו ביישוב בעוטף אליו נכנסו מחבלים ב-7 באוקטובר. עם זאת, רק הן יכולות להחליט להתמודד עם השלכות האירועים שהנפש שלהן עברה. כשהן בוחרות להתמודד, מוטלת עלינו החובה לייצר להן מרחב טיפולי בטוח ומקצועי, שייתן להן הזדמנות אמיתית לריפוי ולחיים שיש בהם איכות ומשמעות. כך, על בסיס מודל עדן, כמו שראיתם אנחנו פועלות לייצר עוד ועוד מרחבים מקצועיים ומרפאים לנשים צעירות ונערות”.

מרכזת האופוזיציה, ח״כ מירב בן ארי (יש עתיד): ״בלי המתנדבים והמתנדבות בתחום הנפש והמגזר השלישי, שלקחו יוזמה ונתנו מענה חיוני לעם הזה ברגע האמת, ביום השבעה באוקטובר ובזמן שאחריו, לא היינו שורדות את האירוע הנפשי והטראומתי הזה”.

יו”ר סיעת העבודה, ח”כ אפרת רייטן: “אחרי השבעה באוקטובר צריכה להיות כאן הסתכלות שונה, גם ברמת הטיפול בטראומה. התמוטט כאן האמון הגדול והבסיסי במדינה, שאמורה להגן על אזרחיה. נוצר חשש קיומי גדול. גם בעקבות חוסר התפקוד של ההנהגה, שלא זו בלבד שלא לקחה אחריות, אלא אף שהתנהלותה מאותו היום רק מעצימה את גודל המחדל. מדיניות של איש איש לגורלו.”

אביו של אלון שמריז שנחטף ונהרג ברצועת עזה, אבי שמריז: “מאז ה-7.10, הסיפור של אלון הפך בכורח המציאות הטרגית לסיפור החיים האישי של כל אחד מבני המשפחה. אלון שלנו אמנם עדיין לא הוכר כחלל צה”ל, אבל המדינה הציבה על קברו מצבה צבאית ועושה מאמץ להפוך את מקום קבורתו לחלקה צבאית. ביום הזיכרון, נעלה לקברו כשהצבא יכבד את נוכחות המשפחה בליווי חיילים. האפשרות לשתף את סיפור גבורתו של אלון בכל פורום היא חשובה עבורי, כי לאלון מגיע שיזכרו אותו כגיבור שהיה”.

הכנס הוא חלק מתערוכת “נשים מספרות מלחמה” אותו יזמה העמותה מתוך טראומת ה-7 באוקטובר. התערוכה מבקשת להנציח ולתת קול לטראומה, לריפוי ולתקומה, מנקודת מבט נשית. במסגרת התערוכה מציגות 9 אומניות יצירות באמצעותן ודרכן ניתן למצוא תקווה, תקומה ומזור בתוך הטראומה שכולנו חווינו. בתערוכה מוצגות עדויות של נשים המספרות על התמודדותן עם המלחמה והטראומה. בנוסף, אגף בתערוכה מוקדש כחדר זיכרון מרגש לגברים ונשים שנפלו במהלך המלחמה.

עמותת ‘עדן’ מתמחה בטיפול בפוסט טראומה בנערות ונשים ופועלת בעוטף עזה מאז שנת 1997. העמותה מפעילה תוכניות שונות ביניהן פנימייה פוסט אשפוזית, בית ספר לנערות ומכינה תעסוקתית לצעירות נפגעות טראומה בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה, מרכז ידע לטיפול בטראומה ומרכז טיפול חדש לנשות עוטף עזה והסביבה.

 

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נשים בלבד לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: לשכת שר הרווחה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן