news08.net/ads.txt

עמותת “פמפיגוס” תרמה צילומי אמנות של אמן הצילום הבינלאומי טיבריו צבי קלר ז”ל לבית ספר כרמים בכרמי גת

מפגש מרגש נערך בבית ספר “כרמים” בכרמי גת- מנהלת ביה”ס מירי לוי, הממונה על החינוך חיים אברג’ל, מנהלת אגף החינוך זהבה גור והתלמידים פגשו את אלמנתו של הצלם צבי קלר ז”ל,  קטי קלר ואת יו”ר העמותה לחולי פמפיגוס לאה שלו והציגו בפניהן את מיצג התמונות המרשימות אותן תרמו- התלויות ומקשטות את מסדרונות בית הספר.


עמותת פמפיגוס הוקמה בשנת 2010 ומקור השם במושג הלטיני שמשמעותו “עור מכוסה שלפוחיות”. מדובר במחלה אוטואימונית נדירה המאופיינת בהיווצרותן של שלפוחיות על העור וריריות הגוף. קהילת הפמפיגוס מתנהלת בהתנדבות ובעזרת סיוע של משאבים פרטיים, משום כך החליט הצלם המוכשר טיבריו צבי קלר, לתרום להם את צילומיו הייחודיים.

בשנת 2003 קיבל אמן הצילום את תואר “אביר מסדר כוכב הסולידריות האיטלקי” מידי שגריר איטליה בישראל ובשנת 2017 נפטר והותיר אחריו משפחה מקסימה ומאות צילומים מרשימים. עוד בחייו קיבלה העמותה בתרומה את צילומיו של האמן והעבירה את התמונות כתרומה למספר מוסדות ברחבי הארץ: בתי תרבות, מחלקות אשפוז, בתי ספר וקופות חולים. ומשפחתו החליטה להמשיך במסורת גם לאחר מותו.

בין המוסדות שזכו לתרומה גם בית ספר “כרמים” בכרמי גת. קטי קלר אמרה במפגש: “בצבי הייתה תכונה מיוחדת ובולטת לפיה היה בו רצון עז לשתף את סובביו בידע ובחוויות שרכש. הצילומים הרבים שהותיר אחריו מנציחים את דמותו ופועלו. אני רוצה להודות לעיריית קרית גת ולבית ספר כרמים על כי בחרו לקבל את הצילומים המוצגים כאן ובכך לאפשר את הנצחת פועלו של בעלי צבי”. מירית לוי, מנהלת בית ספר הודתה לקטי קלר, ולאה שלו על התרומה המרגשת, העניקה להן שי צנוע בדמות המנורה- ובירכה אותן בחיים מלאים באור. עוד הוסיפה כי תערוכת הצילומים הייחודית היא דרך משמעותית להמשך הפצת כשרונו ואורו של המנוח וכי יצירותיו ואומנותו ימשיכו להפיץ אור בעולם כשם נשאר בעולם החיים.
גם הממונה על החינוך, חיים אברג’ל, שיזם את הקשר בין עמותת פמפיגוס ובית ספר כרמים התרגש עד מאוד והודה למשפחה ולעמותה על תרומתן הייחודית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן