news08.net/ads.txt

קריית עקרון חייבת לרחובות למעלה ממיליון שקלים; מלול לצברי: “לא תתאפשר הרשמת תלמידים מעקרון בשנת הלימודים הבאה”

האם המועצה המקומית בקריית עקרון מתעלמת מתשלומים לעיריית רחובות בגובה מיליוני שקלים? כך עולה ממכתב אותו שלח היום (חמישי) ראש עיריית רחובות, רחמים מלול אל ראש מועצת קריית עקרון, חובב צברי.

כ-700 תלמידים תושבי קריית עקרון לומדים במוסדות החינוך  ברחובות. תלמידים אלו נהנים מהשקעת הרשות המקומית המארחת במוסדות הלימוד, ״תופסים מקום״ בכיתות ובמגמות ועולים כסף רב לרשות המארחת – עלות שאותה אמורה לכסות הרשות השולחת. בשנים האחרונות לא שילמה קריית עקרון עבור תלמידיה שלומדים ברחובות וכמחווה של רצון טוב הסכימו בעיריית רחובות לאפשר לתלמידים להירשם וללמוד ברחובות על אף החוב.

לכשנדרשה מועצת קריית עקרון לשלם את החוב על ידי עיריית רחובות, ביקשה קריית עקרון להביא את העניין לבירור מוסכם. בעיריית רחובות הסכימו וחברה חשבונאית בדקה את הנתונים והגישה חוות דעת מפורטת ובה עשרות סעיפים שמפרטים את ההשקעה של עיריית רחובות בפרויקטים שונים, העשרות ותגבורים.

אלא שעד כה טרם שולם החוב על ידי מועצת קריית עקרון העומד על סך של 1,693,990 ש״ח עבור השנה שעברה. מהמכתב שנשלח  לחובב צברי ראש מועצת קריית עקרון מטעם עיריית רחובות עולה כי מאז דרישת התשלום האחרונה בחודש אוגוסט – לא שולם החוב. יצוין כי התקיימו פגישות רבות בנושא וכן פניות חוזרות ונשנות לראש המועצה ולגורמים הרלוונטיים במועצה. לפיכך הוחלט כי לא תתאפשר לתושבי קריית עקרון הרשמה לשנת הלימודים הבאה – ההרשמה לגני הילדים ולבתי הספר היסודיים התקיימה בחודש ינואר, וההרשמה לבתי הספר העל יסודיים צפויה להתקיים בחודש מרץ.

הבוקר, יצא זהר בלום מ״מ ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך בהודעה רשמית לפיה עיריית רחובות לא תאפשר בשלב זה לתלמידים מקריית עקרון להירשם למוסדות החינוך ברחובות. ״משלם המיסים ברחובות לא יממן את תלמידי קריית עקרון״, אמר בלום. “העלות השנתית של חינוך כ-700 ילדי קריית עקרון ברחובות היא כ-2.5 מליון ש״ח לשנה, וזאת לפני תוספות בינוי ותקשוב.
700 תלמידים לומדים ברחובות, כמו קריית חינוך שלמה או שני בתי ספר.

אין שום סיבה שמשלם המיסים ברחובות יישא בעלות מערך החינוך של תושבי קריית עקרון. לפני כשנתיים נמסרה למועצה המקומית קריית עקרון חוות דעת חשבונאית מפורטת של שחף שרותי חשבונאות פיננסיים. עם כלל סעיפי התוספות, ההעשרות ופרוייקטים שמהם נהנים ילדי קריית עקרון ברחובות, כך שבידיהם מלוא המידע. במועצה המקומית מתעלמים מפניותינו לתשלום החוב, לכן הודענו  מבעוד מועד למשרד החינוך ולמועצה המקומית קריית עקרון כי אין בכוונתנו לקלוט תלמידים חדשים מקריית עקרון במערכת החינוך העירונית”.

תגובת מועצת קריית עקרון תובא במלואה לכשתועבר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן