news08.net/ads.txt

בצער רב: ניצולת השואה יפה גליק, ממייסדי מושב יסודות הלכה לעולמה

ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו, מרכין ראש לזכר יפה גליק (מרים שיינדל) שהלכה לעולמה.


יפה נולדה בהונגריה, שרדה את מוראות השואה והייתה ,יחד עם בעלה יוסף, ממייסדי מושב יסודות. לפני יומיים עוד חגגה את יום הולדתה ה-89. סיפור הישרדותה, הוא סיפור על נסים ואמונה ופטירתה ביום זה שבו כל אומות העולם מגיעות ארצה לציין את יום השואה, יום שחרור אושוויץ – שבו נרצחה כל משפחתה הוא סגירת מעגל נוספת של הקב”ה.

יפה נולדה בעיירה גרוייסוארדין בהונגריה ואת שנות השואה הקשות עברה בזכות ניסים גלויים ששלח לה הקבה.
בשנת תשד כמה חודשים לפני פלישת הנאצים, שמעה יפה במקרה שיחה של אימה שבה סיפרה על בריאותה הרופפת. היא נלחצה והחלה לסבול ממיחושי בטן כתוצאה מכך לקח אותה אביה לרופאים בבודפט בדיוק בימים אלו כשהיא רק בת 13 נכנסו הנאצים לעיירה,כבשו אותה ושלחו את תושביה להירצח באושוויץ .יפה נותרה עם אביה שניסה להפיח רוח חיים והתחזקות בתקופה הקשה.בשלב מסוים נעצר גם הוא ונדרש ללכת למחנה העבודה ביושבו ברכבת קרא לבתו האהובה לזכור ולומר בכל פעם שקשה לה את הפסוק “שויתי ה׳ לנגדי תמיד”. יפה נותרה לבדה בבודפשט, בגיל 13 כשהיא עוברת בין משפחות ובית יתומים כשהקבה שומר ומשגיח עליה בנסים גלויים ונסתרים. בכל התקופה הקשה הזאת ולמרות הרעב וחוסר התנאים הקפידה תמיד לשמור על יהדותה , לציין את החגים ולשמור על הכשרות (למרות הרעב הקשה) .
כאשר הגיעה ארצה ,הקימו במושב בית כנסת כל אחד נידב והנציח את הוריו. כשפנו ליפה אמרו שחסר רק השלט של התפילה – השלט החסר היה הפסוק “שיויתי ה’ להגדיל תמיד”
סימן ליד ה’ – וכך הנציחה את אביה. אסקוזידו שיתף: ״יפה היתה אשת חסד שכיבדה את כולם והקפידה מאוד במצוות בן אדם לחברו ועידוד לימוד תורה״.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן