היום ב-גדרה: תערוכת רישומי נוף חדשה מאת הציירת עפרה קציר תיפתח בספרייה הציבורית

תערוכה קסומה ומיוחדת של הציירת עופרה קציר אשר ידועה בשל רישומיה המרהיבים המתארים את ארץ ישראל, שחור על גבי לבן, במהלך שנות ה-80 תיפתח היום (חמישי) בספרייה הציבורית בגדרה. המאייר, הסאטיריקן והצייר האהוב, דני קרמן יגיע להרצות במהלך הפתיחה הנוצצת בנושא ההומר באיור ובציור.

הציירת עפרה קציר נולדה בשנת 1933 בירושלים ולמדה בגימנסיה העברית בירושלים. כישרונה בציור הלך לפניה כבר בבית הספר ובתנועת הצופים ובשנת 1959, סיימה את לימודיה בבצלאל. בשנות השמונים, חברה אל אליהו גת ורחל שביט, בקבוצת ציירים, הסובבת בארץ ויוצרת “ציור ארץ ישראלי”, איש לשיטתו. עפרה בחרה בעיפרון ונייר ובעבודתה חקרה את מערכות היחסים בין האור והצל, כאשר הם הופכים מונוכרומטיים, בשחור הגרפיט על לובן הנייר. דרך השימוש בגרפיט של העיפרון ולחיצתו על הנייר בלחצים משתנים על פי הצורך, יצרה עופרה רישומים אשר מעצימים את תחושת האור והצל ויוצרים דיאלוג מרתק בין הלבן של הנייר ולבין כתמי האפור והשחור שיוצרים תמונה ארץ ישראלית מרשימה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן