news08.net/ads.txt

“דיאלוג בסלון” ברחובות נחל הצלחה: מאות התארחו ב-20 סלונים ברחבי העיר

20 סלונים נפתחו ברחובות אתמול לשיח בין תושבים ותושבות, שבשגרת יומם לא נפגשים ולא מקיימים שיח על נושאים שמעניינים אותם, ומטרידים את החברה הישראלית. סלונים בבתים של תושבים שאכפת להם מהשיח הציבורי ואכפת להם מהקיטוב החברתי פתחו את ביתם. הצפיפות בסלונים הייתה גדולה מאוד .

 

מדובר באירועי חסר תקדים בעיר ובישראל בכלל, שייצר שיח משותף, מכיל ומקרב במגוון נושאים השנויים במחלוקת בציבוריות הישראלית, הקשורים לקהילות השונות, כגון: דתיים וחילונים, שבת במרחב הציבורי, עולים וותיקים, מחאת יוצאי אתיופיה, נשים ופמיניזם, דיאלוג במוזיקה ועוד. בכל בית וסלון התארחו כמה עשרות משתתפים עם שני מגשרים/מנחים מקצועיים. מלבד עיריית רחובות, לפרויקט היו שותפים גופים עירוניים וארציים, ומטרת הערב הייתה לחבר בין התושבים והתושבות דווקא בתקופה בה הקיטוב והשיסוי החברתי גדולים מאוד. בסלון של משפחת טמאנו ומשפחת יצחק נערכה היכרות עם התרבות האתיופית ונערך שיח על הסוגיות שמלוות את הקהילה האתיופית בארץ והכיבוד היה מסורתי- דאבו ואינג’רה .

כמיטב המסורת בשני הסלונים של הקיבוץ העירוני נערכו דיונים גם על גזענות והיחס ללהט”בים. הייחוד של האירוח בדירות של הקיבוץ העירוני של דרור ישראל היה מסקרן לא פחות מהדיון בנושאים שלשמם הם התכנסו. בסלון של משפחת אדר השיח נערך באנגלית ועברית לסירוגין צעירים מישראל ומארה”ב נפגשו על מנת לדבר על יחסי ישראל והתפוצות. בסלון של משפחת משפחת מחט שעסק בנשים ובפמינזם היו 13 נשים ו-2 גברים  השיח היה ערני ותוסס ועדכני גם בעקבות הפסיקה בבג”ץ בקשר לטנקסטיות שפורסמה ביום ראשון. בסלון של משפחת שיטרית שדיבר על תקשורת מקרבת שעת הסיום חרגה כמעט בשעה מהשעה שנקבעה בגלל השיח הערני והרצון של הקבוצה להמשיך ולדבר. המנחים – 40 במספר, חזרו עם חוויות ורשמים מאוד מגוונים הלמידה ההתרגשות הסקרנות, ואחד הדברים שעלה בכל הסלונים זה הרצון להמשיך להיפגש וליצר את השיח. 

חן כהן: “היה מרגש להנחות את הערב בנושא פמיניזים עם גלית קוניק-הופמן. מגוון הנשים והגברים שהגיעו אפשר שיח רב ממדי ומעמיק”.

 אבי קלנר: “היה ערב מדהים בנושא השבת במרחב הציבורי. חבל שלא הסרטנו את השיח בהתחלה ובסוף, מפילוג וביטויים קשים לערכים מחברים ורצון לקשר המשך. ממש גישור קבוצתי מורכב וכמובן משתלם”.

ראש העיר, רחמים מלול: “דווקא בימים שבהם השיח הפוליטי הוא מפלג ומתלהם, אנו יוזמים ברחובות פרויקט עירוני שמאפשר שיח מכבד ומכיל . אנו בעד פתרון קונפליקטים מתוך הידברות ושיח, במפגש של אנשים שונים עם דעות ותפיסות שונות. אני קורא לתושבים ולתושבות להתחיל כאן, ברחובות, בסחף של שיח חיובי ומקרב, שיתרום לאווירה החיובית בעיר וישמש דוגמא לדור הבא, כיצד נוכל לחיות כאן כולנו ביחד”.

אביבה חלבי , מנהלת מרכז הגישור העירוני: “נלסון מנדלה אמר- לא אירוע חד פעמי יצור שוויון אלא מחויבות ארוכה להפוך את העולם למקום טוב יותר, מחויבות אחת ביום, כל יום. כך יהיה לנו עולם טוב יותר. ברצוני להודות לכל אחד ואחת מהמנחים על ההתגייסות להובלת השיח, למארחים שפתחו את לבם ואת ביתם בשמחה. לצוות מרכז הגישור וכל מי שלקח חלק ביצירת הערב הזה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן