הישג היסטורי: עיריית אשקלון ואיגוד ערים איכו”ס נפת אשקלון יקבלו גישה למידע מסווג לצורך הפעלת סמכויות פיקוח על קצא”א

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: “נמשיך לשמור ולהגן על האינטרסים של תושבי העיר אשקלון ולעשות הכל על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם”

הישג היסטורי: המאבק צלח – לעיריית אשקלון ולאיגוד ערים איכות הסביבה נפת אשקלון תהיה גישה למידע מסווג להפעלת סמכויות הפיקוח על קצא”א

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת החליטה היום להאריך את תוקף צו החיסיון של קצא”א בשנה אחת בלבד, עד יוני 2025, ולא בחמש שנים כפי שביקשו קצא”א ומשרד האוצר.

עוד החליטה הוועדה לאפשר גישה למידע מסווג להפעלת סמכויות הפיקוח על קצא”א לעיריית אשקלון ולאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון.

הצו המתוקן אושר פה אחד על ידי כל חברי הוועדה והוא למעשה מהווה הבעת תמיכה בעמדת העירייה והאיגוד כפי שהובאו בדיונים הרבים שנערכו בנושא בהן השתתפו בפועל ראש העיר ויו”ר האיגוד תומר גלאם ומנכ”לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי.

ראש העיר ויו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם בירך על ההחלטה ומסר:

“מדובר בהחלטה היסטורית שמגיעה לאחר מאבק עיקש ובלתי מתפשר שניהלנו בשנה החולפת. הוועדה אימצה היום את עמדתנו שיש להגדיל את סמכויות העירייה והאיגוד לפיקוח ולאכיפה על קצא”א והאריכה את צו החיסיון בשנה אחת בלבד. אני רוצה להודות לחברי הוועדה, ובראשם יו”ר הוועדה יולי אלדשטיין, שראו עין בעין יחד איתנו את החשיבות בצמצום צו החיסיון של קצא”א. נמשיך לשמור ולהגן על האינטרסים של תושבי העיר אשקלון ולעשות הכל על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם”.

סגן ראש העיר הממונה על איכות הסביבה, שי עמירה:

“מברך על ההחלטה שהתקבלה היום בוועדת חוץ וביטחון שמגיעה לאחר מאבק ממושך ומאמצים לאורך שנה ארוכה של ראש העיר תומר גלאם ושל העירייה ואיגוד ערים. זהו צעד נוסף, לא ראשון ובטח לא אחרון בדרך להבטיח את טובת תושבי העיר ובריאותם בהתאם למדיניות העירונית שלנו”.

מנכ״לית האיגוד, מיטל אמיתי:

“המאמצים והעבודה הקשה שעשינו ביחד עם ראש העיר אשקלון ויו”ר האיגוד, תומר גלאם, נשאו פרי. הוועדה למעשה קבעה שיש לחייב את קצא”א למסור לאיגוד כל מידע שיידרש לו, לרבות מידע מסווג, לצורך הפעלת כל סמכויותיו על פי הדין על מנת להבטיח עמידה בכל ההיבטים הסביבתיים המשתמעים מהפעילות המתקיימת שם וזו הייתה המטרה שלנו מתחילת הדרך”.

כזכור, בשנה החולפת פנו העירייה והאיגוד לא אחת בדרישה כי העירייה והאיגוד יוחרגו מהחיסיון כדי לאפשר להם פיקוח סביבתי מלא על קצא”א, כפי שהוחלט היום.

 

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אשקלון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן