news08.net/ads.txt

המאבק נשא פרי: השב”כ יתערב באלימות בחברה הערבית בלוד

לפני כחצי שנה, בימי הפרעות בחודש מאי בעיר לוד, התראיין ראש העיר לוד,  יאיר רביבו ב’חדשות 12′ לדנה וויס, שם אמר כי “השב”כ צריך לבקש סליחה מתושבי העיר לוד”, לאחר שהטיל את האחריות הקשה על שירות הביטחון הכללי, כשציין כי “לפני 30 שנה הוא הביא לפה אלפי משתפי פעולה עם נשק ותעודת חיסיון, רבים מהם עוסקים בפשיעה בלוד והשב”כ במשך שנים הגן עליהם ואפשר להם לעשות את הדברים האלה בעצימת עין ובהגנה עליהם”.

במשך שנים טען רביבו כי על ממשלת ישראל לצאת במצע נחוש ורחב היקף, לאיסוף הנשק הבלתי חוקי. “כל עוד החברה הערבית לא תחדל מלאחוז בנשק כדבר שבשגרה היא לעולם לא תצליח להתקדם! לנו, התושבים הנורמליים, יהודים וערבים כאחד, פשוט נמאס!!! על הממשלה להכריז על הפשיעה הערבית כאיום לאומי, ולפעול למיגור האלימות בכל רחבי הארץ”

רביבו הזהיר לא אחת כי הפשיעה תהפוך מאירוע פלילי ללאומני, אך בשב”כ לא נענו לדרישותיו לעקוב בין היתר אחרי ההסתה במסגדים. “במשך 7 שנים מאז שאני ראש עיר אני מתחנן לשב”כ שייקח את תמלולי הדרשות של המסגדים ויראה את ההסתה גם כלפי העיר וגם כלפיי באופן אישי. אני אומר להם שזאת הסתה שיכולה להוביל למעשה לאומנות וזה לא נעשה”, ציין ב-15.5.2021 בשיחה עם דנה וויס.  

והנה השבוע, ראש שב”כ החדש רונן בר שנכנס לתפקידו בטקס שנערך במשרד ראש הממשלה בירושלים, אמר כי “רבות דובר לאחרונה על האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט. השירות לא יישאר לעמוד מנגד. אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות. ברור לנו שזו משימה לאומית”. 

גם ראש הממשלה נפתלי בנט אמר במהלך ישיבת הממשלה השבוע, שבה דנו השרים במאבק בפשיעה בחברה הערבית, כי “יש לכם גיבוי מלא, אנחנו מאבדים את המדינה”.

לאחר הודעתו של ראש השב”כ החדש, אמר יאיר רביבו: “כשאתם מאמינים במשהו, תאבקו בכל הכח, גם כשאומרים לכם שהסיכוי קלוש, וגם כשילעגו לכם. היום, עם כניסתו של רונן בר לתפקיד ראש השב”כ, בא לסיומו מאבק ארוך שניהלתי בשנים האחרונות, לרוב בודד במערכה, לשילובו של השב”כ במאבק בפשיעה בחברה הערבית. אין מנוס, זה צו השעה וזה צריך להיות מדוד, ממוקד אך נחוש ועיקש כדי שכולנו ביחד, יהודים וערבים נוכל לחיות פה בשקט ובבטחה בע”ה!”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן