news08.net/ads.txt

המחנה המיתולוגי ברמלה יפונה, כך תראה השכונה החדשה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה על שטחי המחנה הצבאי “רחבעם” ברמלה. התוכנית מתפרשת על שטח של כ-378 דונם, וממוקמת במתחם שבין הכבישים 40 מצפון ו-431 מדרום ושכונת “קריית האומנים” ממזרח.

מתחם שכונת רחבעם ברמלה / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים/רשות מקרקעי ישראל
התוכנית כוללת 2,500 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 8-16 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 625 יוקצו עבור דירות קטנות יחידות, ובנוסף יוקצו 300 יחידות דיור עבור דיור מוגן. מלבד ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-77 דונם שטח עבור מבני ציבור, כ-7 דונם עבור שטחי ספורט ונופש וכ- 46 דונם שטחים פתוחים. כמו כן, בחלק הצפוני של התוכנית, יוקצה שטח של 46 דונם לטובת הקמת מתחם התעסוקה ובו יוקמו 4 מגדלים בני 20 קומות.

ההחלטה כללה גם התייחסות רחבה למבני השימור מתקופת המנדט הבריטי הבנויים אבן, לעצים הקיימים ומרחב הנופי שהיה חלק מהמחנה המקורי ומשתלב בבינוי החדש. התכנון אמור להשתלב לצד שכונת קריית האומנים ומתחבר אליה באמצעות כבישים לרשת הקיימת בשכונה, שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים שמחברים את המגורים למוקדי התעסוקה ושטחי התעסוקה בתכנית.

במינהל התכנון מציינים כי: “תכנון המתחם מתבסס על התפיסה התכנונית שנקבעה בתוכנית שאושרה בשנת 2020 למתחם המחנה הצבאי “רחבעם”, אשר הסדירה את גבולות המקרקעין במחנה הצבאי הנדרש לפעילות היחידות השונות ובכלל זה את אזורי המחנה ההיסטורי, השטחים הגובלים במחנה והתשתיות בסביבתו”. התוכנית נערכה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים.

יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, שירה ברנד, מסרה כי: “מדובר בתוכנית חשובה המיישמת את החלטת הממשלה לפינוי מחנות צה”ל במחוז המרכז. תכנון המתחם נשען על ראייה תכנונית רחבה וניתן דגש מיוחד על פיתוח המתחם כרקמה עירונית פעילה שממשיכה את הרקמה הקיימת תוך  יצירת צירי הולכי רגל ורכיבת אופניים להגברת הנגישות, עירוב שימושי תעסוקה, מסחר, שימור ותיירות והקצאת שטחים ציבוריים לצרכי השכונה והסביבה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן