news08.net/ads.txt

המשבר הכלכלי בצל נגיף הקורונה: יועצות מעוף בטיפים לעסקים

כסף

זאת תקופה לא קלה לבעלי העסקים וכולם חווים פגיעה באורח החיים והשגרה, בראש ובראשונה במישור הכלכלי. עסקים רבים נסגרו בהתאם להנחיות ולהגבלות, ואלו שנותרו פתוחים מושפעים מהמציאות המורכבת, מירידה בהיקף הפעילות, מתשלומים שמתעכבים וההאטה במשק מורגשת היטב. 

גם אלו שעובדים מהבית מתקשים לעבוד כרגיל, אם בגלל הילדים שנמצאים בבית, או כי אין אפשרות לקיים פגישות סדירות עם עובדים ולקוחות. היועצים של מעוף ראשון לציון, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הכינו עבורכם מקבץ עצות וטיפים לשיפור המצב:

תתלבשו. בעקבות תקנות משרד הבריאות רבים מאיתנו נאלצים לעבור לעבודה מהבית. מומלץ לשמור על שגרה. לקום בזמן, לצאת מהפיג’מה ולהתלבש אפילו אם המחשב נמצא בסלון, להכין קפה ולהתחיל לעבוד. 

מיסים. ניתן לבצע הקטנת תשלומי מקדמות, פנו לרואה החשבון שלכם ובקשו ממנו להסדיר זאת עבורכם מול רשויות המס.

יש לכם עובדים? נסו לקיים איתם שיחת ועידה בטלפון או בזום לפחות פעם ביום על מנת לשמור על רציפות הקשר והסנכרון בין העובדים.

קשרים. זה הזמן לנסות לייצר קשרים ושיתופי פעולה עם קולגות או אפילו עם מתחרים, זכרו שהם נמצאים בקושי בדיוק כמוכם ושיתופי פעולה מקוריים עשויים להיות רווחיים לכל הצדדים. חשבו על שיתופי פעולה יצירתיים, למשל חנות פרחים יכולה להציע שירותי משלוחים יחד עם המכולת השכונתית. 

הוצאות: תעברו על ההוצאות העסקיות שלכם, בדקו מה חיוני ומה ניתן לצמצם. לעתים ניתן לפרוס חלק מהתשלומים הקבועים בכדי להקל על תזרים המזומנים בעסק. 

הכנסות: עסקים קטנים רגילים לעבוד עם שוטף פלוס, בימי שגרה זה חלק מההרגל ואנו יודעים להתנהל עם זה, אבל בתקופות של משבר כדאי להרים טלפון ולבקש מלקוחות להעביר את התשלום כבר עכשו, או לפחות את חלקו. נסו לגבות חובות, אפילו בפריסת תשלומים. 

הגדלת הכנסות: כל משבר עשוי להיות הזדמנות. נאלצתם לסגור את החנות? אתם יכולים למכור באופן מקוון. אם עוד לא הקמתם חנות מקוונת זה הזמן ללמוד כיצד.
אם אתם מספקים שירות נסו לעשות זאת באופן דיגיטלי, כגון סדנאות דיגיטליות או ייעוץ טלפוני. זה הזמן לפעול באופן יצירתי ולנסות להציע שירותים שונים באופן מקוון.

זכרו, משבר הוא הזדמנות והזמן שהתפנה יכול לשמש לתכנון עסקי. ביומיום אין לנו זמן לתכנן התקדמות ויוזמות עסקיות. כעת, כשהעסק בהאטה, זה הזמן להכין תוכנית עסקית. לחשוב כיצד אנו רוצים לפתח את העסק, לבנות חזון עסקי ויעדים אופרטיביים לשנים הקרובות.

הבית כעסק. גם הבית מנוהל כעסק עם הוצאות, הכנסות ותזרים מזומנים. אי הודאות גדולה ולכן הערכו בהתאם. הגדילו את מסגרת האשראי בבנק אם צריך ובדקו אם יש הוצאות שניתן לצמצם, מנויים שניתן להקפיא או תשלומים שניתן לדחות.  

הכל יחסי. משבר הקורונה הוא מהקשים שידעו העסקים בישראל בעשורים האחרונים, אולם זכרו כי מחזור עסקי נמדד לפי שנים ולא לפי חודשים. כל ההצעות לעיל נועדו לחזק אתכם בחודשים הקשים הללו, כדי שכשהמשבר יגמר והקורונה תעלם מחיינו העסק יוכל לחזור לפעילות רגילה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן