news08.net/ads.txt

הסבתות מהגינה הקהילתית בתיכון נעמת מסכמות 3 שנים ומתוודות: “הפעילות בגינה הקהילתית הצילה אותנו מהקורונה”

השבוע, חגגו בוגרות קורס פעילי סביבה בהובלת תומר יפה, 3 שנים להקמת הגינה הקהילתית במתחם בית הספר התיכון נעמת (סמוך לביהס “שריד) לכל מי שהיה זוכה לפגוש את הבוגרות היה מגלה ארבע סבתות נמרצות במיוחד שמעבירות את זמנן בתפעול שוטף בגינה הסמוכה לביתן.

הסבתות המתנדבות: תקווה דביר, אלן לקס, לאה טאו, רותי מזעקי חתמו זה מכבר שנה שלישית של פעילויות משותפות בגינה הקהילתית עם תלמידי התיכון .חגיגת סוף השנה כמו שכינו אותה הסבתות הייתה באווירה ירוקה עטופה בצמחייה וירוק. האירוע כלל כמובן כיבוד מתבואת השדה שהוגשו איך לא בתוך סלסלות עמוסות בפירות אקזוטיים, תותי בר ופירות טריים היישר מהגינה אורגני וללא ריסוס בין הנוכחים: אריאלה לוי- מנהלת תיכון נעמת המסיימת בימים אלו את תפקידה, איריס נוימן הנכנסת לתפקיד החדש כמנהלת, חברת המועצה – איטל בציר אלשיך וצוות הנהלת בית הספר.
בצהרי היום, חשפו הסבתות שהן לא רק טובות בחקלאות ומלאכת אדמה כי אם גם במלאכת יד. הן חשפו את קיר הפסיפס הצבעוני שהוצב בכניסה לבוסתן שהפך לפרויקט של ממש בהובלת חברתן- רותי מזעקי.

כשנשאלו איך הכל התחיל? הן ענו. הכל התחיל לפני כשלוש שנים כאשר יוסי כפיר- מנהל אגף גינון בתמיכת ראש העיר רחמים מלול, הקצה שטח להקמת גינה קהילתית בשיתוף תלמידי תיכון נעמת שמטרתו לחבר את האוכלוסייה הותיקה לבני הנוער והקהילה לפעילות משותפת בגינה קהילתית. מאז ועד היום העצים ששתלו היכו שורש והצמיחו פרי. הגינה המוזנחת הפכה לגינה קהילתית שופעת פרי וירק: עצי פפאיה, מורינגה, בננה, שיחי תירס וגינות של תותים, בוטנים, חצילים ואננס, לצד ירקות הגינה המטופחים וצמחי תבלין: בזיליקום ונענע שמפיצים את ריחם, תות שדה, עגבניות, תרד, פלפל חריף, כורכום, ג’ינג’ר ועוד. כך שביום יום בני הנוער והסבתות נהנים כאחד מהפירות, ירקות ומהאינטרקציה והשיח המתקיים בין בני הדורות.

לדברי רותי מזעקי:”הגינה הקהילתית -החינוכית מעניקה הזדמנות לתלמידי תיכון נעמת ולילדי המעון להתנסות בגננות ובהכרת ערכי הטבע והקיימות לטובת האדם”.

אלן לקס: “חייבת להתוודות וגם לדבר בשם חברותיי כי הדבר שסייע ומסייע לנו לעבור את הקורונה זאת הגינה הקהילתית. שהופכת מקום מפלט ומרגוע, עיסוק לצד סיפוק וכמובן מפגש עם הקהילה”

תקוה דביר :”בהזדמנות זו רוצות להודות לכל העושים במלאכה. לראש העיר על התמיכה, ליוסי כפיר על זיהוי הצרכים שלנו, תומר יפה שחשף אותנו באמצעות הקורס לעקרונות הסביבה, לאופיר מאגף הגינון שלא עוזב לנו את היד ולכל מי שנרתם ומסייע בתקווה שנזכה לשנת פעילות ללא מסכות”.

לדברי חברת המועצה איטל בציר אלשיך “הסבתות המקסימות רק מוכיחות שסביבה ירוקה היא אינה פריבלגיה אלא צורך אמיתי. הגינות הללו הופכות למעין חמצן עבור קהילה. סגן ראש העיר- יניב מרקוביץ ואנוכי נפגשנו עם אגף הגינון לתכנון והקמת הגינות הקהילתיות במספר מוקדים בעיר. בעתיד הקרוב גם נוכל לפרסם את ההתקדמות בנושא”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן