news08.net/ads.txt

לראשונה בקריית עקרון: המיזם המרגש ‘זיכרון בסלון’

לזכור ולא לשכוח! מיזם “זיכרון בסלון” התקיים לראשונה בקריית עקרון. תושבות ותושבי העיר זכו לשמוע את סיפוריהם של שורדי שואה בבתיהן של שלוש משפחות ובספרייה. תושבים רבים הגיעו להשתתף במיזם, שמטרתו להנגיש את ההיסטוריה, הזיכרון, המורשת והעדות החיה של שורדי השואה. כמות המשתתפים המכובדת הוכיחה את הכמיהה הגדולה של הקהילה להגעתו של הפרויקט לקריית עקרון.

משפחת וודעי אירחה את שורד השואה שרגא קלוש. משפחת יעקובי פתחה את ביתה לתושבי קריית עקרון, כדי שיישמעו את סיפורו של השורד ראובן פורר. משפחת מזרחי אירחה את השורד אלכס חרונטמן ובני הנוער והסטודנטים הגיעו לאולם ‘דבורה עומר’ בספרייה וצפו בסרט על נותני עדות. בסיום כל האירועים נערך שיח פתוח בנושא. “הפרויקט שהתקיים בהצלחה גדולה בארבעה מוקדים ברחבי היישוב יהפוך מעתה למסורת שנתית של קריית עקרון”, אמר ראש המועצה המקומית קריית עקרון, חובב צברי, שהתארח בביתה של ממשפחת וודעי. “הפרויקט החשוב מנציח את סיפורם של גיבורות וגיבורי השואה, ומנגיש את הסיפור מעדות ראשונה למען הדורות הבאים. אסור לנו לשכוח את סיפורם של השורדים. ואני מודה מקרב ליבי לאגף לשירותים חברתיים על הובלת הפרויקט, וכמובן למשפחות היקרות שאירחו בביתם ומעל הכל לשורדי השואה שנתנו לנו הצצה קטנה לסיפור חייהם, שהוא הסיפור של כולנו. זוהי זכות גדולה”.

▪️ בהמשך לאירועי יום השואה תתקיים הערב, (רביעי) עצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תחת הכותרת “מסילות אל האבדון – שילוחם של היהודים” במתנ”ס קריית עקרון. בשעה 19:30 תפתח תערוכת “אושוויץ – מקום על פני האדמה” מיד ושם המבוססת על “אלבום אושוויץ”. העצרת תחל בשעה 20:00 ויישתתפו בה ראש המועצה חובב צברי, רב היישוב הרב יוסף בן דוד, מחזיקת תיק הנוער והצעירים עו”ד ליטל ציפורי לביא, יקרא “יזכור” מר יוסי רידי, יקרא “קדיש” מר ניסים ממן, ישיר את “אל מלא רחמים” מר עמית אלגלי והטקס כולו יונחה וילווה בקטעי קריאה של חניכי מחלקת הנוער.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן