news08.net/ads.txt

מיזם נוסף של שותפות רחובות- מיניאפוליס: 248, לשיתופי פעולה ייחודיים בין תושבי העיר לבני קהילות יהודיות בעולם

248 היא רשת עולמית של בוני קהילה, Community Action Network . זהו מיזם של שותפות ביחד רחובות- מיניאפוליס של הסוכנות היהודית ובתמיכת עיריית רחובות.

הרשת העולמית מניעה יוזמות ותהליכים להקמת קהילות ברמה המקומית, ובשכפול והפצה של רעיונות מוצלחים לקהילות יהודיות וישראליות ברחבי העולם. הרשת מכוונת לאנשי מעשה ישראלים ויהודים מהארץ ומהתפוצות, שיש להם עניין בבינוי קהילה, בסוגיות הנמצאות על סדר יומו של העם היהודי, וברתימת כוחו של הקולקטיב היהודי למשימות תיקון עולם. להשגת המטרה מחויבים המשתתפים להיכרות עם הסוגיות המרכזיות המעסיקות את יהדות העולם כיום, באמצעות מפגשים פרונטליים אחת לשבועיים ומפגשי zoom ביחד עם השותפים ממיניאפוליס, קליבלנד, הונגריה ופולין. בשבוע שעבר, מיום שישי ועד רביעי האחרון התקיים בתוכנית 248 “שבוע ישראלי”. את השבוע פתחו הקבוצות ממניאפוליס ומרחובות בסיור בעיר ביוזמות המתקיימות סובב שדרות ח”ן” , ביה”ס לוטם-בית ספר לילדים על הספקטרום האוטיסטי, ביקור במכון ויצמן ומכון דוידסון. 

ארוחות שבת משותפות ופעילויות נוספות במהלך השבת ובמוצ”ש שייצרו שיח בין יהודים ברחובות ויהודים מהתפוצות שכרגע נמצאים ברחובות. ביום ראשון יצאה הקבוצה לסמינר על שפת הכנרת, בו נפגשו עם משתתפים מרחבי העולם. כששיאו הוא קיום הדואתון (מהמילה באנגלית do = עשייה) בו המשתתפים משלבים את המשאבים היצירתיים שלהם לצורך פיתוח פתרונות לאתגרים קהילתיים בעולם היהודי. לדואתון הגיעו מרחובות גם תלמידים וצוות מבית ספר למדעים שהציגו את המיזם הבין דורי שלהם, וגם בוגרי 248 משנה שעברה, חגית נתן ובני פריץ, ומתנדבים מועדת ההיגוי של השותפות, אביבה חלבי ומזל אלגזר. 

אחת ממשתתפות ‘שבוע ישראלי’ מסכמת: “זהו ללא ספק, שבוע של מסע אישי ומעצים לתוך סוגיות שאנחנו הישראלים החיים בתוך חממה\בועה, לא מתמודדים איתן ולא תמיד חשים בצורך ה’קהילתיות’ שעבור יהודי התפוצות הנו צורך קיומי. קהילתיות יהודי התפוצות חשובה גם לאינטרס שלנו, זו הדרך שלנו לשמור עליהם כיהודים ועל הקשר שלהם עם היהודים בארץ ובכלל. לכן חשוב לטפח רשת של אנשי מעשה ומנהיגי קהילה צעירים עם תחושה חזקה של אחריות הדדית ומחויבות לעבוד יחד לקראת עתיד יהודי משגשג. לחשוב עולמי ולפעול מקומי!”.

משתתפות בתכנית 248 השנה מרחובות: פולה ברקן, בת עמי היין, אורית צברי צור וחבצלת גר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן