news08.net/ads.txt

נסגר התיק חקירת מותו של חוסא חסונה מלוד

התיק כנגד תושבי לוד אשר הגנו על שכונתם מפוגרום של המון ערבי, במהלך מבצע שומר החמות ייסגר מחוסר אשמה, כך הודיעה פרקליטות מחוז מרכז לעו”ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג שלושה מהתושבים.

מדובר בתושבים שבליל הראשון לפרעות בעיר לוד, נאלצו לצאת ולחצוץ בגופם בין המון ערבי לבין בתי התושבים. במהלך האירוע הותקפו התושבים באבנים, ברזלים ובקבוקי תבערה, ונאלצו לבצע ירי באוויר בכדי להרחיק את הפורעים מבתי השכונה. מאוחר יותר נטען כי כתוצאה מהירי נפגע אחד מהפורעים הערבים, ומצא את מותו.

נזכיר כי במשך זמן רב, התחננו תושבי השכונה למשטרה להגיע ולסייע להם מול ההמון אשר התקיף את השכונה והחל להתקרב יותר ויותר, אך המשטרה אינה הגיע וההמון הערבי כבר התקרב באופן מסכן חיים לבתי השכונה. לאור כך, נאלצו מספר גברים תושבי השכונה לחצוץ בגופם, תוך סיכון חיים בין ההמון הערבי לבין בתי השכונה בהם מאות נשים וילדים. את התושבים ייצגו בהליך המעצר עו”ד עדי קידר, עו”ד נתי רום ועורכי דין נוספים מארגון חוננו.

עו”ד עדי קידר מחוננו אשר עמד בראש צוות ההגנה של רוב החשודים מסר “אנו מברכים על הודעת הפרקליטות על סגירת התיק כנגד התושבים מחוסר אשמה. לצד זאת אנחנו מדגישים כי מדובר באירוע שתחילתו בפרעות נגד יהודים שהגנו על עצמם, ואני מקווה שסגירת התיק הזה מלווה בהפקת לקחים ומסקנות ובראשם המצב הבלתי נתפש בו משטרת ישראל  הפקירה פשוטו כמשמעו את אותם תושבים, ראש מתחילת האירוע זעקו לעזרה וסיוע ומשזו לא הגיעה הם נאלצו להתמודד מול סכנת חיים ממשית, באמצעות ירי מדוד ומציל חיים.

 

לצערנו לקח זמן רב שהיה כרוך בעינוי דין ושינוי קיצוני בשגרת החיים של  המשפחות  מהקצה אל הקצה, לרבות חלק מהם שנאלצו לעזוב את העיר ושהאירוע כולו והחקירות השפיעו עליהם ועל בני משפחותיהם באופן קיצוני. אנו מקווים כי אירוע זה לא ישנה והמסקנות והלקחים יופקו”, הוסיף קידר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן