news08.net/ads.txt

פנייה לשר לשירותי דת: לאפשר קבורה חינם לערירי שעזב את לוד ומשפחתו עדיין מתגוררת בעיר

לאור המקרים האחרונים בהם תושבי לוד לשעבר, עריריים שלא הקימו משפחה או הביאו ילדים לעולם, בהם כאלו שנאלצו מסיבות רפואיות או משפחתיות להעתיק את כתובת מגורם באופן זמני מחוץ לעיר אך לצערנו נפטרו בעוד כל משפחתם המורחבת גרה בעיר, פנה ראש העיר,  יאיר רביבו, במכתב לשר לשירותי דת, מתן כהנא, בבקשת החרגה בשירותי הקבורה בלוד.

“הזכות להיקבר בכבוד היא זכות יסוד, ויש להתחשב במשפחות הנפטרים, כדי להקל ולו במעט את כאבם הגדול מנשוא”, מציין רביבו במכתבו, “חוק שירותי הדת היהודיים מסמיך את המשרד לשירותי דת לאסדר את פעילות גופי הקבורה וכן את המכירה והקנייה של חלקות קבר, עם זאת, התעריף עבור חלקת הקבר בבית עלמין סגור או בחלקה מיוחדת אינו קבוע בחוק, והוא נתון לשיקול דעתו של הגוף האחראי לקבורה באותו מקום”. ראש העיר מסיים את מכתבו ומבקש מהשר “להורות לחברה קדישא בלוד, לשנות את הנוהל ולאפשר באופן חריג, קבורה בחינם של אדם ערירי שהתגורר בעיר בעבר ומשפחתו מתגוררת עדיין בעיר”.

יצוין כי מצוקת שטחים פנויים לקבורה קיימת בכל המדינה ובפרט בבית עלמין בלוד. בעניין זה מציין ראש העיר: “ברור לנו עניין מצוקת המקום מחד, והרצון של עשרות אלפי תושבי לוד לשעבר לשוב לעיר למנוחה אחרונה, אולם אין הדבר מסתייע כי מעט מאוד מקומות הקבורה שנותרו בבית העלמין בעיר הם עבור תושבי לוד הוותיקים שנותרו נאמנים לעיר ונשארו להתגורר פה, ולכולם נאחל אריכות ימים ושנים”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן