news08.net/ads.txt

ראש העיר, יאיר רביבו בוועדה לביטחון פנים בכנסת: “להגדיל את מספר השוטרים בלוד”

שוטרים

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, השתתף השבוע בכנסת בישיבת הוועדה לביטחון פנים שהתקיימה בנושא: “התוכנית הממשלתית לטיפול בתופעות הפשיעה והאלימות בחברה הערבית 22-26”. בדבריו חזר ראש העיר על דרישתו להכליל את הערים המעורבות בכל תוכנית ובתוכנית החומש לחברה הערבית. “התושב הערבי בלוד לא שונה מהתושב הערבי באבו גוש או בטייבה או בטירה וצריך לתקן את זה. נתנו לנו 300 מיליון ש”ח. אני כבר אומר, קחו את ה-300 מיליון אנחנו לא מתכוונים להשתמש בהם. אם לא ייתנו לנו 10% מהתוכנית, היינו 3 מיליארד אז חבל.”

ראש העיר ציין כי העירייה עתרה לבג”צ בנושא זה (ראו ידיעה נפרדת), “לוד היא לא ישוב ערבי, בעיר יש כ- 28 אלף תושבים ערבים. אם זה היה ישוב ערבי הוא היה במקום 8 בגודל הראשות בישראל. אנחנו כרגע בחוץ. התוכנית הזו מדברת על כלל החברה הערבית וככה צריכה להיות גם תוכנית החומש” אמר רביבו והוסיף: “אנחנו בעוד יומיים מציינים חצי שנה לאחד האירועים המטלטלים במדינה. הביטחון האישי ירוד. אנחנו מדברים על מצב של ירי לא פוסק מידי ערב, זה הטרדות, הצקות, תרבות נהיגה, עבירות בנייה בלתי חוקית, המצב באמת קשה מאוד. מי שיראה מכתבים שלי מלפני 7 ו-8 שנים יראה שכל הדברים בתוכנית כבר דיברתי עליהם. אם יישמו אותם אז המצב יהיה טוב”. 

ממשרד האוצר ביקש ראש העיר רביבו: ” לתגבר את יחידת יהלום שמטפלת בפשע המאורגן. אני מעביר להם כמעט בכל שבוע מידע על פעילות של פשע מאורגן וכסף שחור והם לא עושים דבר בגלל חוסר בכוח אדם. אני מבקש מהאוצר – תתגברו כוח אדם.” 

ממשרד המשפטים ביקש: “יש חשש של שופטים. שופטים מפחדים. אמר לי ראש מועצת עומר, ששופט שגר בישוב לעולם לא יפסוק עונש מחמיר כנגד בדואי מהדרום כי הוא מפחד. יודעים איפה הוא גר. אולי תבדקו את הנושא שתיקים בדרום ינוהלו במרכז, תיקים במרכז ינוהלו בצפון. אם שופטים יפחדו להכניס אנשים ל-10-15 שנים לכלא, לא עשינו בתוכנית הזו שום דבר.” 

לסיכום ציין כי: “בעיר לוד כמו בעיר מודיעין יש 105 שוטרים. אבל, מספר האירועים בלוד ביחס למודיעין הוא 100 ל-1. על כל אירוע אחד במודיעין יש 100 אירועים בלוד ולא יכול להיות שמספר השוטרים בשני הערים זהה. בערים מעורבות שרמת החיכוך גבוהה יותר צריך יותר שוטרים.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן