news08.net/ads.txt

רמלה משקיעה בעידוד קריאה וכתיבה: 30,000 מבוגרים פקדו את ספריית ״בלפר״

עיריית רמלה, קרן רמלה וספריית “בלפר”, מפעילים מגוון שירותים לעידוד הקריאה בקרב ילדים, בני נוער ובוגרים כאחד, זאת בהתאמה לצרכי הציבור והקהילה. עיון והשאלה מבוגרים, כולל גישה חינם לאינטרנט, מדור כתבי עת, שירותי אינטרנט וספריית מוסיקה המציעה מגוון ז’אנרים במוסיקה ישנה ועכשווית, ספרים במבחר שפות, קוליים, דיגיטליים, נגישות למאגרי מידע מהבית, השאלות סרטי DVD  לילדים ומגוון פעילויות תרבות ומדור ערבית לילדים ולמבוגרים, הם מקצת הפעולות שמתקיימות בספרייה העירונית.

מנהלת הספרייה, דניאלה לבקוביץ: ״רמלה היא עיר הספר. מדי שנה פוקדים את ספריות העיון למבוגרים למעלה מ-25,000  מבקרים, במדור עיון ילדים – 7000 מבקרים, במדור ערבית השאלה- כ- 1000. במדור השאלה מבוגרים- 30,000, במדור ילדים – 22,000. מס’ משתמשים במדור האינטרנט כ- 3000 ומספר המנויים הגיע ב-2019 ל-16,500 . המספרים האלה מלמדים יותר מכל שהספרייה העירונית ברמלה שוקקת חיים”. ולא רק. הספרייה העירונית מציגה גם תרבות במיטבה. במהלך השנה שחלפה, פעמיים בחודש, הגיעו לספרייה העירונית סופרים, מוסיקאים ושחקנים מן השורה הראשונה. “פעילותה של הספרייה”, אומר ראש העיר, מיכאל וידל, “מהווה מרכיב חשוב במערכת החינוך העירונית. אני רואה חשיבות רבה בחינוך לקריאה, אהבת הספר והמילה הכתובה.  ספריית בלפר פועלת לאורך כל השנה להעשרת וחשיפת הקהילה לעולם הספר ולתרבות והפיכת הספרייה לחלק בלתי נפרד של שעת הפנאי והתרבות בקהילה. הילדים וההורים הרבים שפוקדים את הספרייה היא עדות ניצחת לכך שהקריאה ברמלה היא חלק בלתי נפרד מהקהילה”.

לבקוביץ: “מדובר בפעילות מיוחדת ומרגשת שמרתקת ומעשירה את  מאות המשתתפים בעשייה בתרבות הישראלית במיטבה על שירה, כתיבה וספרות”. השנה לקחו חלק בפעילות: מאיר שלו, איריס אליה הכהן, אלי עמיר, יוכי ברנדס, שרית ישי לוי, נעה ידלין, איריס לעאל, שיר ארצי, שהרה בלאו, ושלומי שבן כמדי שנה סוגר את העונה בספרייה.  הפעילות הענפה של הספרייה באה לידי ביטוי גם במהלך פסטיבל “רמלה עיר עולם” – במסגרתו התקיימה תערוכה: “סיפור של טעם”: מאכלי עדות והסיפור מאחורי המאכל מסורת הקהילה בהכנתו. כמו גם תערוכה של בתים של קהילות בתפוצות: הודים, בוכרים, מרוקאים, אתיופים ומופעים ייחודיים “בין סחוג לחזרת” – מופע ספרותי  גסטרונומי מוסיקאלי, “הכל אודות אמא”, הצגות ילדים ועוד.

כבכל שנה גם בשנה שחלפה נפתח שבוע הספר “חודש קריאה”, ברחבת הספרייה בסימן “קופיקו”. אלפי תלמידים וילדי גן נהנו מסדנאות יצירה לסבתוש’ והנכדה, הצגת ילדים: “ממיחזרו של דון קישוט”. חלוקת פרסים למצטייני תחרות “קריאה בתנופה” במעמד ראש העיר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן